اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاونت دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت اعلام کرد

توزیع سبد غذایی بین مادران باردار در جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت گفت: سبد غذایی بین مادران باردار شهرستان‌های جنوب کرمان از طریق بنیاد علوی با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت توزیع می‌شود.

توزیع سبد غذایی بین مادران باردار در جنوب کرمان

ابراهیم محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: سبد غذایی بین مادران باردار شهرستان‌های قلعه‌گنج، رودبار، عنبرآباد و کهنوج از طریق بنیاد علوی با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه این سبد غذایی در شهرستان منوجان نگهداری شده است، افزود: این سهمیه برای 453 نفر در نظر گرفته شده است که در شهرستان عنبرآباد 113 نفر، رودبار 140 نفر، قلعه‌گنج 140 نفر و در شهرستان کهنوج هم 100 نفر از مادران واجد شرایط این سبد غذایی را دریافت می‌کنند.

محمدی تصریح کرد: این سبد غذایی شامل پنج کیلوگرم گوشت مرغ، شش عدد تن ماهی، 10 کیلوگرم برنج و حبوبات، ماکارونی، پنیر، مغز بادام، دو کیلوگرم خرما، عسل، شکر و روغن است.

وی خاطرنشان کرد: این سبد غذایی از آغاز چهار ماهگی حاملگی تا شش ماه شیردهی هر ماه بین مادرانی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند، فرزند نخست خود را باردار هستند، درآمد ثابت ندارند و مادران دچار سوء‌تغذیه توزیع می‌شود.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات درمانی جیرفت گفت: اگر مادر در دوران بارداری و شیردهی تغذیه مناسب نداشته باشد، آسیب‌های زیادی به فرزند وارد می‌شود و این گروه هدف برای جلوگیری از سوء‌تغذیه مادران در مناطق مورد نظر انجام می‌شود تا نوزادی با شرایط نرمال متولد شود.

محمدی اذعان داشت: هدف کلی بنیاد علوی از اجرای این طرح در کشور در راستای دسترسی مردم به خدمات حمایت عادلانه است.

انتهای پیام/80002/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول