اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خبر داد

بهره‌برداری از 13 پروژه بهداشتی درمانی در یزد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از بهره‌برداری 13 پروژه بهداشتی درمانی با حضور سرپرست وزارت بهداشت در یزد خبر داد.

بهره‌برداری از 13 پروژه بهداشتی درمانی در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدجلیل میرمحمدی پیش از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه استان یزد به تشریح پروژه‌ها پرداخت و اظهار داشت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان در سطح شهر یزد و با هدف ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌برداری می‌شود.

وی از بهره‌برداری از طرح پزشکی درمانی هسته‌ای در بیمارستان شهید صدوقی یزد خبر داد و عنوان کرد: این مرکز برای نخستین بار در استان یزد در فضایی نزدیک به 800 متر مربع و با اعتباری معادل یک و نیم میلیارد تومان بهره‌برداری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به ورود بخش دولتی به برخی پروژه‌ها برای نخستین بار افزود: کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی لیزیک برای نخستین بار توسط بخش دولتی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان راه‌اندازی شده که بهره‌برداری خواهد شد.

میرمحمدی همچنین از بهره‌برداری از مرکز رادیولوژی شهید احمدی‌روشن در یزد خبر داد و گفت: این مرکز بنا به درخواست خانواده شهید احمدی‌روشن از اموال وی احداث شده است.

وی با اشاره به بحث تحریم‌های غرب علیه ملت ایران تصریح کرد: با راه‌اندازی این مرکز برای انجام کار رادیولوژی دیگر احتیاجی به فیلم برای تصویربرداری نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، اعتبار هزینه شده برای راه‌اندازی این مرکز را 300 میلیون تومان اعلام کرد.

وی همچنین از راه‌اندازی 10 تخت بخش ICU با اعتبار 3 میلیارد تومان خبر داد و افزود: کمبود تخت بخش ICU از دغدغه‌های بخش بهداشتی درمانی بود که این امر نیز انجام گرفت.

میرمحمدی با اشاره به راه‌اندازی یک بخش دیگر درمانی به نام یکی دیگر از شهدا گفت: بخش برونکوسکپی و تشخیص بیماری‌های ریوی نیز توسط خانواده شهید رضایی با اعتبار 400 میلیارد تومان احداث شده که در این سفر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مراجعه بیماران متعدد از استان‌های همجوار به استان یزد و ازدحام جمعیت در مراکز درمانی این استان بیان داشت: بر اساس نیاز مراجعان به خدمات پزشکی درمانی اقدام به احداث مرکز پلی‌کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی امام علی(ع) در استان شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: این مرکز در فضایی به میزان 6 هزار مترمربع و با زیربنای هزار و 300 مترمربع در بلوار نواب صفوی یزد احداث شده تا پاسخگوی مراجعان در آن منطقه باشد.

وی عنوان کرد: این مرکز درمانی دارای انواع تخصص‌ها و امکانات و تجهیزات روز پزشکی با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان احداث شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از دیگر طرح‌های قابل بهره‌برداری در این سفر را فاز دوم مرکز پرتو درمانی شهید رمضان‌زاده برشمرد و اعلام کرد: این مرکز در سفر مقام معظم رهبری ساخته و تجهیز شد و با نام یکی از شهدای هسته‌ای احداث شده و آماده بهره‌برداری است.

وی میزان اعتبار تخصیص یافته برای احداث این مرکز در فاز دوم آن را 3 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بیماران سرطانی می‌توانند از تجهیزات درمانی این مرکز و خدمات آن بهره‌مند باشند.

میرمحمدی افتتاح آزمایشگاه ژنتیک کیلنیک خاتم‌الانبیاء یزد را از شاخص‌ترین پروژه‌های مورد بهره‌برداری برشمرد و گفت: تا پیش از این بیماران باید برای انجام آزمایشات ژنتیکی با صرف هزینه‌ای معادل 400 هزارتومان به پایتخت سفر می کردند اما اکنون این هزینه در استان به 70 هزار تومان رسیده و هزینه‌های سفر را نیز حذف کرده است.

وی اعتبار هزینه شده برای احداث این آزمایشگاه را 500 میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد: این آزمایشگاه در فضای 500 مترمربع با به روزترین تجهیزات پزشکی بهره‌برداری خواهد شد.

این مسئول در ادامه با اشاره به ارتقای آموزش‌های پزشکی درمانی در سطح دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: با صرف اعتبار 350 میلیون تومان آزمایشگاه مرکزی در محل دانشکده بین‌الملل راه‌اندازی شده که البته برای تکمیل آن به اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان احتیاج داریم.

وی از دیگر طرح‌های قابل بهره‌برداری را کلینیک تخصصی دندانپزشکی اعلام کرد و اظهار داشت: برای نخستین بار در استان این کلینیک با تعرفه درمان دولتی راه‌اندازی می‌شود تا همشهریان در زمینه درمان بیماری‌های لثه و دندان با مشکل مواجه نباشند.

وی اعتبار هزینه شده برای احداث این کلینیک را 600 میلیون تومان اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین از آغاز به کار مرکز رشد فناوری دانشگاه خبر داد و گفت: این مرکز در فضایی به وسعت 700 مترمربع و با اعتبار 400 میلیون تومان راه‌اندازی خواهد شد.

وی هدف از راه‌اندازی این مرکز را حمایت دانشگاه علوم پزشکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه اعلام کرد.

انتهای پیام/90004/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول