اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان:

نقش ورزش در ترک اعتیاد انکارناپذیر است

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان با اشاره به نقل ورزش در پیشگیری از اعتیاد گفت: ورزش مقوله‌ای بسیار مهم در ترک اعتیاد است.

نقش ورزش در ترک اعتیاد انکارناپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آراض ضیایی ظهر امروز در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: ذاتاً انسان‌ها تمایل و اشتیاق به ورزش دارند که این امر یک ظرفیت بسیار خوب است و بدون شک ورزش نیز در بخش مبارزه و پیشگیری از اعتیاد تاثیر بسیاری دارد.

وی افزود: کمیته‌ای به نام «کمیته 60»‌ یا انجمن معتادان بی‌نام در کشور آغاز به کار کرده است که این کار برای نخستین‌بار در دنیا توسط ایران اجرا می‌شود و وظیفه آن آموزش و مراقبت از معتادان است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان خاطرنشان کرد: مردم بر این باور هستند که کسانی که اعتیاد خود را ترک کرده‌اند نباید با دوستان قبلی خود که معتاد بوده‌اند در رفت و آمد باشند، ولی خود افراد تمایل به این امر دارند و بر این باورند که مجدداً معتاد نمی‌شوند.

وی در ادامه این مطلب افزود: بدون شک این باور و ایمان مرهون دو نکته است، یکی عمق دادن به باورهای دینی آنان است که بر این باور هستند که پیش از ترک در ظلمات بوده‌اند و اکنون از ظلمات به نور وارد شده‌اند و همسرشان نیز در این مسیر همراه و همگام آنان بوده است و دومین نکته وارد شدن این افراد در عرصه ورزش و انجام فعالیت‌های ورزشی است.

ضیایی با اشاره به دو نکته خاطرنشان کرد: بدون شک کسانی که این دو باور را در وجود خود از طریق آموزش، پرورش داده‌اند دیگر به سمت اعتیاد باز نمی‌گردند و دچار لرزش نمی‌شوند.

وی در ادامه ورزش را مقوله‌ای بسیار مهم دانست، افزود: بدون شک از طریق ستادهای راهبردی در مرکز تهران تخصیص اعتبار به اداره ورزش و جوانان پیگیری خواهد شد و تقاضا داریم که این دستگاه نیز پس از شناسایی افراد پاک شده فضایی را برای بهره‌مندی آنان از برنامه‌های ورزشی مهیا سازد تا پس از ترک مقوله مراقبت و نگهداری نیز به خوبی پیش برود.

انتهای پیام/2308/ر20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول