اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر کرمان خبر داد

کاهش 22 درصدی کشف موادمخدر صنعتی در کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: کشف موادمخدر صنعتی در این خطه طی سال جاری 22 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کاهش 22 درصدی کشف موادمخدر صنعتی در کرمان

علی قاضی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: طی سال گذشته 14 کیلو و 113 گرم انواع موادمخدر صنعتی در استان کرمان کشف شد در حالی که این رقم طی 11 ماهه سال جاری به 10 کیلو و 954 گرم کاهش یافته است.

وی با اشاره به کاهش 22 درصدی کشف مواد مخدر صنعتی در استان کرمان طی سال جاری بیان کرد: با توجه به اصلاح قانون مجازات برای مواد مخدر صنعتی در سال 89 و در نظر گرفته شدن مجازات اعدام برای نگهداری شیشه به میزان 100 گرم به بالا شاهد کاهش کشفیات این نوع موادمخدر هستیم.

قاضی‌زاده افزود: مجازات قوه قضائیه برای متخلفان مرتبط با موادمخدر صنعتی علاوه بر تاثیر بر کاهش کشفیات موجب پیشگیری از گرایش به موادمخدر صنعتی هم شده است.

وی پیگیری‌های جدی پلیس موادمخدر در زمینه دستگیری مجرمان را از دیگر عوامل کاهش کشفیات موادمخدر صنعتی در استان کرمان طی سال جاری برشمرد.

قاضی‌زاده تصریح کرد: از سال 88 که شیشه وارد کشور شد، تغییر تدریجی ذائقه مصرف‌کنندگان از موادمخدر سنتی به موادمخدر صنعتی صورت گرفت و مصرف این مواد افزایش یافت.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تولید شیشه در داخل کشور به سهولت امکان‌پذیر است، قیمت شیشه طی سال‌های اخیر کاهش یافت به طوری که در سال 90 هر کیلو شیشه به قیمت 6 میلیون تومان در استان کرمان فروخته می‌شد و این امر در گرایش افراد به این نوع موادمخدر موثر بود.

این فرمانده انتظامی بروز تصادفات شدید را از جمله آسیب‌های مصرف موادمخدر صنعتی ذکر کرد و افزود: افرادی که شیشه و مواد روان‌گردان مصرف می‌کنند به علت توهم‌زایی این مواد همیشه احساس می‌کنند که کسی آنها را تعقیب می‌کند.

قاضی‌زاده، بدبینی به اعضای خانواده و به ویژه همسر را از دیگر توهمات افراد مبتلا به ماده مخدر شیشه بیان کرد و گفت: افراد مذکور این توهم را دارند که اعضای خانواده دارای ارتباط نامشروع هستند و این امر منجر به بروز حوادث خطرناکی مانند قتل می‌شود.

انتهای پیام/80019/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول