اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد

ممانعت از «زندان باز» برای زندانیان مواد مخدر

خبرگزاری فارس: قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: دیگر هیچ زندانی و معتاد مواد مخدر حکم زندان باز ندارد.

ممانعت از «زندان باز» برای زندانیان مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، طه طاهری ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست اردوگاه شهید لاجوردی استان اصفهان اظهار کرد: کشور از سال 85 شاهد تحولات عظیمی بوده است که یکی از بخش‌های مهم آن سند بالادستی و نیز تأکیدات رهبر معظم انقلاب در بحث مواد مخدر در 11 بند است.

وی افزود: هر چند نرخ جرائم مواد مخدر در اصفهان بالا است اما دیگر هیچ معتاد ولگردی را نمی‌بینید و استان اصفهان پاک‌ترین استان از منظر عمومی جلوه اعتیاد است.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر به بخش درمان و مقابله اشاره و تصریح کرد: در 10 روز گذشته 7 نفر از سران تجارت جهانی مواد مخدر که ایرانی و در کشورهای هم جوار بودند دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در طی دو ماه اخیر نیز با اقداماتی که در دریا و مرز انجام شد، 23 نفر از اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر کشته شدند.

طاهری گفت: همچنین در مرزهای کشور از جمله در خراسان رضوی، خراسان جنوبی و افغانستان دیوار کشی‌های کلانی برای جلوگیری از ورود قاچاقچیان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در سازمان زندان‌ها نیز تحولات بزرگی شکل گرفته است، افزود: بر اساس ماده 42، زندانیان مواد مخدر به لحاظ حرفه‌آموزی،کار و نگهداری باید در یک محل مستقل نگهداری شوند.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن ابراز خرسندی از اینکه اراده استان در ساخت این اردوگاه جدی بود، گفت: چندین جلسه شورای امنیت ملی برای این مرکز برگزار شد که در سال 90 با وجود تنگناهای اقتصادی اما دولت با تخصیص 90 میلیارد تومان موافقت کرد.

وی اضافه کرد: ساخت این مجموعه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء انجام شده است.

طاهری با اشاره به پیگیری سازمان‌ها و ارگان‌های اصفهان افزود: امید می‌رود با تأمین اعتبار لازم از جمله، امکانات فنی،اپتیکی و فضای سبز لازم فازهای بعدی این اردوگاه طی برنامه دو ساله تمام شود.

وی در بخشی از صحبت‌های خود به امور پیشگیرانه از ورود مواد مخدر اشاره کرد و ادامه داد: در سال 84، 76 درصد مواد مخدر تولیدی افغانستان مسیر ایران را طی می‌کرد، در حالی که امروز به 30 درصد رسیده است.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تغییر مسیر ترانزیت، موثر شدن مجازات و مرخصی‌ها، ممانعت از رای باز و تفریح را از جمله موارد موثر در بحث مواد مخدر برشمرد.

وی گفت: امروز دیگر معتادی را به زندان نمی‌بریم، بلکه مجرمان مواد مخدر به زندان مخصوص مواد مخدر می‌بریم.

طاهری با تاکید که برای رسیدن به این نقطه قانون را عوض کرده‌ایم، گفت: دولت سال گذشته پس از تصویب لایحه جدید ماده 16 را در استان‌های کشور اجرایی کرد.

وی افزود:  تا کنون 600 هزار معتاد کشور درمان و 400 هزار معتاد پاک شده‌اند.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: کار بسیار سختی است که در کشور روزانه 1.5 تن کشفیات مواد مخدر داریم.

وی ادامه داد: کشور در بخش درمان جزو اولین کشورها در جهان است و این در حالی است که عمر سیاست‌های پیشگیری نظام عمر یک ساله دارد.

طاهری با اشاره به تغییر نگاه پلیس محور، تصریح کرد: سختی‌ها باید باشد اما استانداردها هم باید رعایت شود.

وی تاکید کرد: برای محکومان و مجرمان اشد مجازات‌ها با توجه به نگاه حاکمیتی، نگاه توسعه یافته و همه جانبه از اسناد بالا دستی می‌شود.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پایان قول داد بودجه و امکانات لجستیک و نیز تأمین خودرو را از محل خودروهای مصادره‌ای برای اردوگاه  لاجوردی استان اصفهان تأمین می‌کند.

انتهای پیام/63012/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول