اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور:

نرخ جرائم موادمخدر در اصفهان بیش از میانگین کشوری است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: میانگین نرخ جرائم موادمخدر در استان اصفهان بیش از میانگین کشوری است.

نرخ جرائم موادمخدر در اصفهان بیش از میانگین کشوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامحسین اسماعیلی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست اردوگاه شهید لاجوردی استان اصفهان اظهار داشت: امروز سیاست قوه قضائیه در نظام جمهوری اسلامی ایران برخورد قاطع، مناسب و بازدارنده با سوداگران مرگ و اشخاصی است که با رفتار مجرمانه، آسایش شهروندان را به خطر می‌اندازند و با توزیع موادمخدر جوانان ما را از ما می‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه اراده قوه قضائیه برخورد شدید با این افراد است، ادامه داد: قوه قضائیه سیاست تداوم را در پیش گرفته است تا زمینه برای پیشگیری از وقوع جرم و کسانی که هنوز آلوده نشده‌اند، اما زمینه این اعمال مجرمانه را دارند، فراهم شود.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور خاطرنشان کرد: سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی در پی سیاست برنامه‌های مختلف است که در اجرای مجازات باید به گونه‌ای برخورد شود که هم برای شخص مرتکب، عبرت‌آموز باشد و هم برای دیگرانی که خبر مجازات و دستگیری را می‌شنوند.

وی تصریح کرد: در حوزه زندانبانی جرائم موادمخدر، اقداماتی انجام و نیز برای برخورداری از امتیازات زندانیان ضوابط مختلفی گذاشتیم.

اسماعیلی عنوان کرد: جرائم سنگین با رأی باز و استفاده از تسهیلات آزاد و رها، وجود ندارد و زندانیان ساماندهی و رأی باز و مرخصی برای زندانیان موادمخدر نداریم.

وی اضافه کرد: البته در کنار این موضوع، اهداف دیگری همچون تفکیک و طبقه‌بندی معتادان مواد مخدر از سایر زندانیان را در برنامه خود داریم، چراکه از آثار سوء هم‌نشینی افراد در زندان کم می‌کند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با اشاره به فرهنگ نبوی و آموزه‌های دینی در زندان گفت: این افراد پس از محکومیت خود به جامعه بر می‌گردند و لازم است که در این مدت به عنصری مفید در جامعه تبدیل شوند.

وی با اشاره به فضای مناسب نگهداری زندانیان افزود: اگر کسی دچار بزه شد، لازمه اصلاح آن فرد فضای مناسب است، چراکه نمی‌شود در وضعیت دخمه، اسکان نامناسب، بهداشت نامناسب، تغذیه نامناسب و در اختیار نداشتن عوامل انسانی نامناسب، فرد را تربیت کرد.

اسماعیلی ابراز داشت: در نظام جمهوری اسلامی به جهت وصف انسان بودن و امر اصلاح و تربیت، بازگشت به آغوش جامعه لازم است.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه زندان باید به دانشگاه تبدیل شود، گفت: یعنی در زندان باید شخصیت فرد متحول شود که این امر نیازمند فضای مناسب است.

اسماعیلی در ادامه گفت: نرخ زندانیان مواد مخدر استان اصفهان از میانگین کشور زیادتر است؛ چنانکه در کشور 45.5 درصد مواد مخدری  و در استان اصفهان 51 درصد است که این رقم از میانگین کشوری بالاتر است.

وی اذعان داشت: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باید با جدیت به سمت شناسایی عوامل عمده و عرصه مواد مخدر روند، چراکه امروز بحث معتادان مواد مخدر به سمت درمان رفته است و کار باید مقابله با مواد مخدر و عناصر اصلی باشد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: مقابله ما نباید صرف معتادان شود، بلکه باید سمت تجارت و سوداگری مرگ و مواد مخدر برود.

وی ادامه داد: تأکید می‌شود با عوامل اصلی با قاطعیت اقدام و در دستگاه‌های قضایی تسریع در رسیدگی پرونده‌ها انجام و تعیین تکلیف شود.

اسماعیلی در پایان اضافه کرد:باید اقدامات رفاهی برای حوزه زندانبانی فراهم شود، چراکه حوزه زندانبانی بسیار سخت است و مسئولان باید توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/63012/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول