اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان خبر داد

اتصال تمام کتابخانه‌های عمومی کاشان به شبکه LAN

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان گفت: در حال حاضر تمامی کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان به شبکه (Lan) متصل هستند.

اتصال تمام کتابخانه‌های عمومی کاشان به شبکه LAN

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، احسان محمدی در سومین همایش تجلیل از فعالان نهضت مطالعه مفید این شهرستان مجموع کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی در شهرستان کاشان را 23 کتابخانه اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد 14 کتابخانه عمومی و 9 کتابخانه مشارکتی است.

وی در ادامه کلنگ‌زنی کتابخانه بزرگ ولی‌عصر(عج) با تولیت آیت‌الله امامی کاشانی و پیگیری و آغاز عملیات احداث کتابخانه عمومی لتحر با زیربنای 900 متر مربع در سه طبقه و حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی را از جمله فعالیت‌های اداره کتابخانه‌های شهرستان کاشان در بخش عمرانی عنوان کرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان، برگزاری جشن اهدای کتاب، برپایی نمایشگاه‌های کتاب و اجرای مسابقات کتابخوانی آنلاین و مکتوب را از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط این اداره ذکر کرد و گفت: در سه ماه سوم امسال 43 نفر از شهرستان کاشان در مسابقات کتابخوانی آنلاین و مکتوب به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند و بیش از 17 میلیون ریال جایزه دریافت کردند.

محمدی همچنین با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه فناوری بیان داشت: در حال حاضر تمامی کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان به شبکه(Lan) متصل هستند.

به گفته وی، از 14 کتابخانه عمومی شهرستان، 11 کتابخانه به اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند و تعداد 9 کتابخانه نیز به نرم‌افزار تحت وب مشرق اتصال پیدا کرده‌اند.

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان کاشان در ادامه تعداد کتاب‌های کتابخانه‌های شهرستان کاشان در سال 88 را 130 هزار جلد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه شهرستان کاشان به بیش از 225 هزار جلد افزایش یافته است.

وی همچنین ابراز داشت: در این مدت آمار کتاب‌های ویژه کودکان از یک ‌هزار جلد به 10 هزار جلد افزایش چندین برابری را نشان می‌دهد. 

این مسئول با بیان اینکه اعضای کتابخانه‌های عمومی از کمتر از چهار هزار عضو به 12 هزار عضو در مهر ماه سال جاری رسیده است خاطرنشان کرد: تعداد مراجعان به کتابخانه‌ها از 12 هزار و 500 نفر در سال 88 به بیش از 25 هزار نفر در هر ماه افزایش یافته است.

محمدی در مورد کتابدارهای کتابخانه‌های عمومی کاشان نیز بیان داشت: در مدت اخیر کتابدارهای کتابخانه‌های کاشان از 13 نفر به 22 کتابدار افزایش یافته که با برگزاری آزمون سال جاری، تعداد کتابداران این شهرستان تا 28 نفر نیز قابلیت افزایش دارد.

وی متذکر شد: از سال 88 تا کنون تعداد رایانه‌های کتابخانه‌های کاشان از 14 دستگاه به 24 دستگاه، چاپگرها از هفت دستگاه به 14 دستگاه و تعداد اسکنرها از رقم صفر به 14 دستگاه افزایش یافته است. 

در سومین همایش تجلیل از فعالان نهضت مطالعه مفید شهرستان کاشان که با حضور مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان، مشاور مدیرکل و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، نویسندگان، ناشران و فعالان در عرصه کتابخانه‌های شهرستان کاشان در تالار فرهنگ کاشان برگزار شد از یکصد نفر از فعالان در حوزه کتابخوانی شهرستان تجلیل شد. 

انتهای پیام/2406/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول