اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مشارکت‌ها و شهرداری کتابخانه عمومی کشور خبر داد

تدوین نقشه راه برای توسعه کتابخانه‌های عمومی/ راه‌اندازی انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در 30 شهرستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل مشارکت‌ها و شهرداری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از تدوین نقشه راه برای توسعه کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور خبر داد.

تدوین نقشه راه برای توسعه کتابخانه‌های عمومی/ راه‌اندازی انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در 30 شهرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی غیاثی‌ندوشن بعداز ظهر امروز در نخستین جلسه خیرین کتابخانه‌ساز استان کردستان در سنندج اظهار کرد: نقشه راه کتابخانه‌ها از چند سال گذشته به تناسب جمعیت هر استان و مطابق با استانداردهای جهانی برای هر کتابخانه تدوین شده است.

وی بیان کرد: تدوین نقشه راه بر اساس سند چشم‌انداز 1404 و برنامه استراتژیک نظام اسلامی و برنامه‌های فرهنگی 5 ساله و متناسب با وضعیت موجود برای توسعه کتابخانه‌ها صورت گرفته است.

مدیرکل مشارکت‌ها و شهرداری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: در روستاهای زیر یک‌هزار و 500 نفر جمعیت کشور کتابخانه سیار راه‌اندازی شده و برای روستاهای بالای یک‌هزار و 500 نفر نیز کتابخانه‌هایی در ابعاد 120 مترمربع ایجاد شده است.

غیاثی‌ندوشن در ادامه به مشکل ساخت کتابخانه روستای ژیوار مریوان اشاره کرد و یادآور شد: برای ساخت این کتابخانه می‌طلبد که خیرین کتابخانه‌ساز حمایت خود را بیشتر کنند و پای کار بیایند.

وی اضافه کرد: کتابخانه روستای ژیوار با زیربنای 170 مترمربع ساخته شده اما برای تکمیل آن به 40 میلیون تومان اعتبار نیاز است که حمایت خیرین در این راستا می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

راه‌اندازی انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در 30 شهرستان کشور

مدیرکل مشارکت‌ها و شهرداری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از راه‌اندازی انجمن خیرین مدرسه‌ساز در 30 شهرستان کشور خبر داد و تصریح کرد: در استان کردستان نیز این انجمن مدت‌هاست که تشکیل و به ثبت رسیده است.

غیاثی‌ندوشن با تاکید بر اینکه باید با استفاده از ظرفیت و توان خیرین کمبودها و کاستی‌های حوزه کتابخوانی را برطرف کنیم، اظهار کرد: بهره‌گیری از توان و ظرفیت مردم و دوستداران کتاب و کتابخوانی مسیر دستیابی به این هدف را تسهیل می‌کند.

وی در ادامه مهم‌ترین برجستگی استان کردستان را فرهنگی بودن آن عنوان کرد و افزود: با توجه به ظرفیت بالقوه‌ای که در استان وجود دارد باید آن را به سمت و سوی شاخص‌های فرهنگی استان‌های ممتاز و نمونه سوق داد.

غیاثی‌ندوشن اضافه کرد: در حوزه کتابخانه‌سازی نیز کتابخانه‌های متعددی در سطح کشور وجود دارد که توسط خیرین ساخته شده و اداره می‌شود.

وی از کتابخانه به عنوان آموزشگاه مادم‌العمر و محیط آموزشی برای تمام اقشار جامعه نام برد و بیان کرد: ظرفیتی که در کشورمان وجود دارد انگیزه مردم و به ویژه خیرین را برای ساختن کتابخانه بیشتر کرده است.

 مدیرکل مشارکت‌ها و شهرداری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پایان سابقه فعالیت انجمن خیرین کتابخانه‌ساز را از سال 89 عنوان کرد.

در حال حاضر انجمن خیرین‌ کتابخانه‌ساز در شهرستان‌های بانه و سنندج در استان کردستان به صورت رسمی فعالیت دارند.

انتهای پیام/79005/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول