اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو گروه پژوهشی ادبیات و هنر فرهنگستان هنر خبر داد

انتشار کتاب درآمدی بر خوشنویسی ایرانی برای نخستین بار

خبرگزاری فارس: عضو گروه پژوهشی ادبیات و هنر فرهنگستان هنر گفت: به دلیل کمبود اعتبار بسیاری از پروژه‏های فرهنگستان هنر نیمه‌تمام مانده است.

انتشار کتاب درآمدی بر خوشنویسی ایرانی برای نخستین بار

حمیدرضا قلیچ‏خانی ‌در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: یک برنامه 30 ساله در فرهنگستان هنر طراحی شده بود که حدود هشت سال بر اساس این برنامه پیش‎ رفتیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل نبود اعتبار بسیاری از پروژه‏های تعریف شده در فرهنگستان هنر نیمه‌تمام مانده و یا به سال آینده موکول شده است، خاطرنشان کرد: اقدامات زیادی تاکنون در این فرهنگستان انجام شده است.

*تصحیح دیوان نرگسی ابهری

عضو گروه پژوهشی ادبیات و هنر فرهنگستان هنر با اشاره به تصحیح دیوان نرگسی ابهری از شعرای معروف مکتب وقوع، تصریح کرد: این دیوان را برای نخستین بار بر اساس پنج نسخه خطی تصحیح کرده است.

وی یادآور شد: تصحیح دیوان نرگسی ابهری در سال 77 به عنوان کتاب سال دانشجویان کشور برگزیده شد.

قلیچ‏خانی در زمینه برگزاری عصر کتاب در استان زنجان با اشاره به اینکه این همایش درباره کتاب «فرهنگ اصطلاحات خوشنویسی و هنرهای وابسته» است، اضافه کرد: این کتاب به عنوان نخستین کتاب در جهان اسلام و در کشور است که از دید اصطلاحات الفبایی و از منظر علمی به خوشنویسی پرداخته است.

 

*ارائه تصاویر مختلف در کتاب فرهنگ اصطلاحات خوشنویسی

وی با بیان اینکه تصاویر لازم در زمینه خوشنویسی در کتاب و هنرهای وابسته ارائه شده است، یادآور شد: افراد مختلف می‏توانند از این کتاب به عنوان کتاب مرجع در مطالعات بنیادی استفاده کنند.

عضو گروه پژوهشی ادبیات و هنر فرهنگستان هنر با بیان اینکه کتاب «رساله آداب‏المشق» از بابا شاه اصفهانی در هفته آینده منتشر می‏شود، ادامه داد: این رساله در باب آداب معنوی، اصول و قواعد خوشنویسی ارائه شده است.

وی همچنین از انتشار کتاب دیگر خود در سال آینده خبر داد و افزود: کتاب «درآمدی بر خوشنویسی ایران» برای نخستین بار با این موضوع تالیف شده است.

قلیچ‏خانی اظهار داشت: در کتاب «درآمدی بر خوشنویسی ایران» به سیر تحول هنر خوشنویسی در دوره اسلامی پرداخته شده است.

انتهای پیام/73006/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول