اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

آشنایی با محمد نوری هنرمند پیشکسوت موسیقی گلستان

خبرگزاری فارس: محمد نوری فرزند درویش، پنجمین هنرمند پیشکسوت موسیقی گلستان، در آخرین شب بیست و هشتمین جشنواره بین‎المللی موسیقی فجر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی همچون سایر هنرمندان پیشکسوت این عرصه به اجرای برنامه پرداخت.

آشنایی با محمد نوری هنرمند پیشکسوت موسیقی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، این اجرا آخرین برنامه حضور پیشکسوتان موسیقی گلستان در بیست و هشتمین جشنواره بین‎المللی موسیقی فجر به شمار می‎رود.

نوری سرپرست گروه موسیقی هامون است

این هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی گلستان سال 1352 در گرگان متولد شد و از سال 1383 همکاری خود را به صورت جدی به منظور فراگیری موسیقی اصیل سیستانی آغاز کرد. 

براساس این گزارش، نوری در همان سال فعالیت خویش با گروه موسیقی سنتی سیستانی «هامون» گلستان آشنا و همکاری خود را با آن شروع کرد.

وی هم‌اکنون به عنوان سرپرست با این گروه در عرصه موسیقی فعالیت می‎کند.

نوری پنج دوره در جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران زمین شرکت کرد

طبق این گزارش، از جمله فعالیت‎های این هنرمند عرصه موسیقی گلستان می‌توان به حضور در پنج جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در گرگان در سال‎های 1384، 1386، 1387، 1388، 1389 و 1390 اشاره کرد. 

نوری همچنین همکاری و اجرای موسیقی سنتی سیستانی در تله فیلم «دو راهی بارانی» تهیه شده در شبکه یک سیما را در کارنامه هنری خود دارد. 

وی همچنین سال 1390 در هفته فرهنگ و گردشگری استان‎ها در ارگ آزادی تهران به اجرای موسیقی سنتی سیستانی پرداخت.  

نوری همچنان به همکاری خود با صدا و سیما ادامه می‎دهد

به گزارش خبرنگار فارس، این هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی گلستان به صورت مستمر با صدا و سیمای مرکز گلستان در زمینه اجرای موسیقی سنتی سیستانی همکاری می‎کند. 

لازم به ذکر است بیست و هشتمین جشنواره بین‎المللی موسیقی فجر از بیست و ششم بهمن ماه 1391 همزمان با تهران در تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز به کار کرد.

گروه‌های «خاموش» از تهران، «آوای کتول» از علی‎آبادکتول، «شهریار» از گنبدکاووس و «آوای زمین» از هندوستان به اجرای برنامه پرداختند.

همچنین محمدتقی رفیع‎زاده، علی‎اکبر اصلانی‎کتولی، پرویز کیشی گرمرودی، دردی‎محمد اسماعیلی‎زاده ملقب به خلیفه دردی‎طریک و محمد نوری، به عنوان هنرمندان پیشکسوت عرصه موسیقی گلستان نیز برنامه‎های مربوط به رشته هنری خود را اجرا کردند.

انتهای پیام/2307/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول