اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر شعر و ادب وزارت ارشاد:

مشکلی برای بیمه کردن هنرمندان نداریم

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ در سال‌های اخیر تلاش زیادی برای بیمه کردن شعرا و هنرمندان صورت گرفته است، به طوری که هیچ مانعی در بیمه این گروه‌ها وجود ندارد.

مشکلی برای بیمه کردن هنرمندان نداریم

قادر طراوت‌پور در حاشیه جشنواره شعر فجر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: به همت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چند سال اخیر بیمه هنرمندان به ویژه شعرا در دستور کار قرار گرفته و تاکنون تعداد زیادی از هنرمندان و شاعران از مزایای آن استفاده کرده‌اند.

وی محدودیت منابع وزارت ارشاد را عامل اصلی در ایجاد مانع و مشکل برای بیمه کردن شاعران بیشتر توصیف کرد و یادآور شد: امیدواریم در بودجه سال آینده تامین منابع صورت بگیرد تا بتوانیم به درخواست‌ها پاسخگو بوده و شعرای زیادی را زیر پوشش بیمه پایه و تکمیلی قرار دهیم.

مدیر دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزاری هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در هفت استان کشور اشاره کرد و گفت: این جشنواره از اقبال خوب و فراوانی آثار برخوردار بوده و در هفت منطقه جغرافیایی متفاوت کشور به عنوان هفت قطب شعری کشور در حال انجام است که هم‌اکنون در ایستگاه میانی قرار داریم.

طراوت‌پور خاطرنشان کرد: با میزبانی اردبیل جشنواره شعر فجر به صورت منطقه شمال غرب کشور برگزار شد و ما در روزهای آینده در خراسان رضوی با حضور شاعران جهان اسلام و به صورت بین‌المللی و در شیراز در مقبره حافظ شیرازی جشنواره منطقه‌ای را شاهد خواهیم بود.

این مسئول بیان داشت: آیین اختتامیه هفتمین جشنواره شعر فجر نیز به صورت باشکوه و با حضور رئیس جمهور و شاعران سراسر کشور در تالار فجر تهران برگزار می‌شود.

وی با برشمردن اهداف این جشنواره افزود: این جشنواره با هدف پر و بال دادن به شعر کشور، شناسایی استعدادهای نوظهور در سراسر میهن اسلامی و با هدف بالندگی شعر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

مدیر دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بها دادن به پیشکسوتان و جوانان در حوزه‌های مختلف از حوزه کودک و نوجوان گرفته تا شعر کلاسیک، سپید، آزاد و آیینی را از دیگر برجستگی هفتمین جشنواره شعر فجر برشمرد.

طراوت‌پور همچنین تصریح کرد: امسال بخش ویژه با عنوان نبی مکرم اسلام (ص) در حوزه پژوهشی شاعران مردمی رقابتی را با هم انجام می‌دهند تا از آثار برتر تجلیل شود.

تدوین کتاب شاعران برتر به صورت سالانه

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: هر ساله کتاب شاعران برتر چاپ می‌شود و کتاب‌های متعدد دیگری نیز از این جشنواره تولید شده و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

مدیر دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در حال حاضر آثار 40 شاعر در حال تدوین و چاپ است و ما به جد از آثار تولیدی با محوریت مسائل انقلابی و معنوی حمایت جدی داریم.

طراوت‌پور تاکید کرد: از استان‌های مختلف در مرحله پایانی جشنواره شعر فجر شاعران زیادی حضور می‌یابند که امیدواریم اغلب منتخبان ما نیز از این شهرستان‌ها باشند.

وی در پایان موضوع پژوهش در شعر انقلاب را یادآور شد و اذعان داشت: به همت یکی از دانشگاه‌های مطرح کشور در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و سعی می‌کنیم تا از این ظرفیت در اعتلای شعر ناب زبان فارسی استفاده کنیم.

انتهای پیام/62001/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول