اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تویسرکان:

هنر در اقتدار اقتصادی کشور نقشی راهبردی دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار تویسرکان گفت: هنر هنرمندان در اقتدار اقتصادی کشور و تبدیل تحریم‌ها به فرصت‌های شکوفای توسعه چرخه اقتصادی نقشی راهبردی دارند.

هنر در اقتدار اقتصادی کشور نقشی راهبردی دارد

حسن رضانیا در حاشیه افتتاح نمایشگاه ملی عکس «نماز و نیایش» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به اینکه هنر در ترویج و نهادینه کردن آموزه‌های دینی در پیکره جامعه دارای نقش راهبردی است، اظهار داشت: در زندگی صنعتی نیاز انسان به معنویات از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و این مهم امروز بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه هنر سازوکاری نرم فرهنگی و ارزشی در قالب‌های مختلف، توانمند در تحول بخشی به شرایط زندگی فردی و اجتماعی جوامع بشری است، افزود: هرچه همه فعالان عرصه این مهم بتوانند در ترویج معنویات از بعد هنر کاربرسازی کنند اثری ماندگار را در رشد و تعالی اجتماع در بین اقشار مردم شاهد خواهیم بود.

فرماندار شهرستان تویسرکان ضمن تقدیر از برپایی نمایشگاه ملی عکس «نماز و نیایش» به روایت دوربین اضافه کرد: این کار زیبا در تغییر نگاه بیننده به نماز و ارتباط دوسویه بنده و معبود بسیار تأثیرگذار است.

این مسئول اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی اقشار مردم از نمایش این مجموع تلفیقی هنر با دین را لازم و ضروری دانست و افزود: آموزش و پرورش و مراکز عالی زمانی در برنامه‌های تعریف شده را برای بازدید نوجوانان و جوانان قرار دهند چراکه هنر به خاطر ویژگی برقراری ارتباط غیر مستقیم با مخاطب مؤثرتر است.

رضانیا تصریح کرد: فضای فرهنگی ما امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند حرکت در مسیر اخلاق و معنویات به ویژه در فضای سیاسی کشور از سوی مسئولان است.

این مسئول عنوان کرد: مردم ما هم مردمی دین‌مدار و ولایی هستند انتظار این نیست که بعضی از حرکات و رفتارها در جامعه دینی ما بروز و ظهور کند همه باید با رعایت اصول هوشمندانه عمل کنیم تا غفلت‌ها کمتر شود.

فرماندار شهرستان تویسرکان با تأکید بر اینکه مردم ایران زمین متخلق به اخلاق هستند، افزود: امروز حرکت مردم در سراسر کره خاکی به سوی معنویات اوج گرفته و این مهم مصداق بارز نیاز انسان‌ها در جهان به فراگیری دین و ارزش‌های دینی است.

وی با تأکید براینکه هنر هنرمندان کشور در اقتدار اقتصادی کشور و تبدیل تحریم به فرصت‌های شکوفایی و توسعه اقتصادی نقشی راهبردی دارند، گفت: آن چه مسلم است ما در یک هجمه اقتصادی از سوی استکبار قرار داریم هنر رسانه در راستای ترویج استفاده درست و بهینه، ترویج فرهنگ رفتار و چگونگی بهره‌وری از داشته‌ها و توانمندی‌ها می‌توانند در قالب هنر خود به زیباترین شکل برای مردم الگوسازی کنند.

این مسئول با بیان اینکه اقدام هنرمندان در هر عرصه از کارهای هنری در فرهنگ‌سازی، فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی به عنوان یک شاهراه هدایتی عمل می‌کند، اذعان داشت: با توجه به تاریخ جایگاه هنر اصیل و کهن ایران زمین این مهم در همه برهه‌ها به خوبی ورود پیدا کرده و در تحول جامعه هدف اثرگذار بوده است.

انتهای پیام/89010/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول