اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

مربیان باید به علم روانشناسی کودکان آشنایی داشته باشند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: مربیان باید به علم روانشناسی آشنایی داشته باشند.

مربیان باید به علم روانشناسی کودکان آشنایی داشته باشند

به‌ گزارش ‌خبرگزاری فارس ‌از ‌قزوین‌، ‌جعفر حبیبی در‌ همایش‌ بزرگ ‌دوره‌ پیش‌دبستانی استان قزوین که ‌با‌ حضور رخساره‌ فضلی رئیس گروه پیش‌دبستانی و مسئول مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش، مربیان‌، مدیران ‌مراکز ‌پیش‌دبستانی ‌استان‌ قزوین و منتخبین مقالات آموزشی‌ ‌‌در‌ آمفی‌ تئاتر سالن تربیت معلم برگزار شد، اظهار داشت: آشنایی با علم کودکان یکی از اولویت‌های مهم مربیان باید محسوب شود، به طوری که آموزش به کودکان باید با استفاده از علوم روز و همراه با محبت و مهربانی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه تربیت کودکان بسیار پیچیده و دشوار است، عنوان کرد: آشنایی با علم روانشناسی کودک و به کار بستن آن باید در دستور کار مربیان قرار بگیرد و آنان باید با اطلاعاتی مناسب در راستای شناخت هرچه بیشتر کودکان گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه امامان معصوم هم در راه تربیت فرزندان خود از خدا یاری می‌گرفتند، ابراز داشت: امام سجاد (ع) در هنگام تربیت و تعلیم فرزندان خود هیچ وقت خدا را فراموش نمی‌کرد و همیشه از خدا می‌خواست که او را در انجام امر پیچیده و سخت تربیت فرزندان کمک کند.

حبیبی با بیان اینکه انسان‌های سالم تعلیم و تربیت داده نمی‌شوند مگر آن که تربیت آنان به موقع و در هنگام کودکی انجام شود، افزود: در سنین کودکی فرزندان قابلیت انعطاف‌پذیری خوبی دارند که اگر این قابلیت‌ها در راستای مسیر درست و مناسب هدایت شود، به طور حتم می‌تواند در راستای رشد و بالندگی کودکان مؤثر واقع شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه با اشاره به اینکه آشنایی روز علوم مربیان نقش بسزایی در شناخت هرچه بیشتر عواطف و احساسات کودکان دارد، بیان کرد: در دین مبین اسلام تأکید زیادی بر روی همین مسئله شده است و این امر تا جایی پیش رفته است که در کلام معصومین هم آمده است که فرزندان خود را متناسب با شرایط زمان خویش تربیت کنید.

وی تربیت کودکان را امری بسیار مهم و ضروری خواند و افزود: تربیت فقط مختص به دوران کودکی نیست ولی صاحب نظران این سنین را به ویِژه در مقطع پیش‌دبستانی مهم دانسته‌اند و به همین دلیل جا دارد که به این قشر در سنین پایه توجه بیشتری شود.

انتهای پیام/77004/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول