اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 173 روز از وقوع زمین‌لرزه

این روزها سرما قلب کودکان ورزقان را می‌لرزاند + تصاویر

خبرگزاری فارس: 173 روز قبل بود که زمین زیر پای مردمان آذربایجان لرزید و زندگی‌شان را لرزاند. امروز اما سرمای زمستانی آذربایجان است که آنها را می‌لرزاند.

این روزها سرما قلب کودکان ورزقان را می‌لرزاند + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، زلزله 6.2 ریشتری بیست و یکم مرداد امسال در ورزقان و اهر موجب خسارات فراوانی در منطقه ارسباران شد و بعد از این زمین لرزه بیش از 3 هزار پس لرزه در این منطقه رخ داده که تعدادی از این زمین لرزه‌ها بالای چهار ریشتر و پنج ریشتر بوده است.

شهرستان ورزقان در پنج ماهه‌ای که از زلزله می‌گذرد با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم ‌می‌کند.

173 روز قبل بود که زمین زیر پای مردمان آذربایجان لرزید و زندگی‌شان را لرزاند. امروز اما سرمای زمستانی آذربایجان است که آنها را می‌لرزاند.

بارش سنگین برف طی دو روز گذشته در منطقه زلزله‌زده ورزقان موجب به وجود آمدن مشکلاتی در این شهرستان شد.

برف نیم متری در منطقه زلزله‌زده ورزقان موجب مسدود شدن بیش از 50 راه روستایی شده است.

در شهر ورزقان شهروندان این شهر معتقد هستند شهرداری این شهر در بازگشایی معابر برای رفت و آمد تعلل کرده و موجب به وجود آمدن مشکلات فراوانی شد.

مسئولان امر بعد از گذشت 24 ساعت امروز در آستانه سلسله سفر‌های شهرستان استاندار آذربایجان‌شرقی به شهرستان ورزقان به بازگشایی معابر شهر ورزقان اقدام کردند.

امیدواریم مسئولان امر در حل مشکلات این مردم منطقه داغدیده به موقع عمل کنند.

براساس اعلام هواشناسی میزان بارش برف در مناطق زلزله‌زده در خود شهر ورزقان بیش از 37 میلی‌متر شده است.

اما این روزها بدترین خبرها، بی‌خبری از مردم مناطق زلزله‌زده است. بی‌خبری مزمنی که آرام آرام در قالب خبرهای دیگر رخنه کرد و توانست به شکلی نامحسوس، زلزله سنگین آذربایجان و تلفات بالا و خسارات وسیعش را به سایه برد و حساسیت مردم و حتی مسئولان را هم تحت تاثیر قرار داد.

یادمان نرود ما وظیفه داریم؛ ما در مقابل پیکری که عضوی از آن این روزها دردمند است، وظیفه داریم. نباید بگذاریم کودکان بی‌گناهی که امروز جای خالی نگاه مادر یا دستان گرم پدر، به اندازه کافی دل کوچکشان را آزرده کرده، سرمای زمستان و مشکلات آن دل آنها را بلرزاند.

امیدواریم در کنار استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار این شهر که به مسائل زلزله‌زدگان حساسیت بیشتری نشان می‌دهند، مسئولان دیگر حداقل به وظایف قانونی و تکلیفی خود به موقع عمل کنند.

 

 

انتهای پیام/60007/ب30/پ3003
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول