اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار صورت گرفت

برگزاری یادواره شهدا ویژه کودکان و نوجوانان لامردی

خبرگزاری فارس: یادواره 240 شهید شهرستان لامرد برای نخستین بار و همزمان با دهه فجر ویژه دانش‌آموزان گروه سنی هفت تا 12 سال در شهر لامرد برگزار شد.

برگزاری یادواره شهدا ویژه کودکان و نوجوانان لامردی

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، همزمان با فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور مسئولان اداره آموزش و پرورش لامرد، برای نخستین بار رزمایش و یادواره 240 شهید این شهرستان ویژه دانش‌آموزان گروه سنی هفت تا 12 سال در هنرستان کاردانش شهید آوینی شهر لامرد برگزار شد.

در نخستین روز از این یادواره و در ویژه برنامه رزمایش که یادآور روزهای حماسه‌آفرینی شهدای هشت سال دفاع مقدس در مقابل جبهه باطل بود، 50 نفر از دانش‌آموزان گروه سنی هفت تا 12 که هم‌اکنون در مدارس شهر لامرد مشغول ادامه تحصیلات خود هستند، به اجرای زیبای این رزمایش پرداختند که توجه بسیاری از شرکت ‌کنندگان در این یادواره را جلب کرد.

مدیر اداره آموزش و پرورش لامرد در این رزمایش طی سخنانی با تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره‌ شهدای جنگ تحمیلی ابراز داشت: باید تمام ارزش‌ها و دستاوردهای مهم به ویژه تحمیل هشت سال جنگ علیه کشورمان به نسل چهارم انقلاب انتقال پیدا کند.

ابراهیم صفری افزود: رزمایش و یادواره 240 شهید شهرستان لامرد که ویژه دانش‌آموزان گروه سنی هفت تا 12 سال است از امروز تا 28 بهمن ماه جاری برگزار می‌شود که یک‌هزار و 200 دانش‌آموز در آن شرکت می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: برگزاری این یادواره و رزمایش که برای نخستین بار در سطح شهرستان لامرد برگزار می‌شود، توسط اداره آموزش و پرورش این شهرستان، هیئت مادر گمنام لامرد و موسسه فرهنگی هنری البنون استان قم صورت گرفته است.

مسئول هیئت مادر گمنام لامرد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لامرد، هدف از برگزاری این یادواره و رزمایش ویژه دانش‌آموزان گروه سنی هفت تا 12 سال در لامرد را آشنایی نسل چهارم انقلاب اسلامی با رشادت‌های ماندگار شهدای هشت سال دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: در این یادواره و رزمایش دانش‌آموزان با چگونگی پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال جنگ تحمیلی و قطعنامه 598 آشنا می‌شوند.

احمد عابدی با بیان اینکه رزمایش توسط خود دانش‌آموزان اجرا می‌شود و اجرا و بازبینی طرح برگزاری یادواره و رزمایش ویژه کودکان و نوجوانان لامردی حدود دو سال به طول انجامید ادامه داد: در قسمت‌های مختلف اجرای یادواره و رزمایش، به معرفی شهدای لامرد به ویژه سرداران بزرگ این شهرستان پرداخته شده است.

این خادم شهدا در ادامه سخنان خود تصریح کرد: باید نمادها و هجمه‌‌های شوم و مختلف دشمنان به نسل چهارم انقلاب اسلامی کشورمان معرفی شود چرا که این نسل آینده‌ساز ایران اسلامی است.

عابدی از برگزاری دور دوم یادواره و رزمایش ویژه کودکان و نوجوانان نیز خبر داد و در همین زمینه اذعان داشت: دور دوم یادواره و رزمایش ویژه گروه سنی هفت تا 12 سال  عید نوروز 1392 به مدت 15 روز در منطقه عملیاتی طلائیه استان خوزستان توسط دانش‌آموزان لامردی اجرا و برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول