اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل:

سرشت پاک کودکان میدان تربیت اصلح است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: سرشت پاک کودکان همراه با انعطاف‌پذیری روحیه آنها زمینه مساعد برای تربیت و تعالی شایسته کودکان است که این میدان عرصه گزینش اصلح است.

سرشت پاک کودکان میدان تربیت اصلح است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خدیجه جعفری‌اصل صبح امروز در اولین کارگروه کودک و نوجوان اردبیل اظهار داشت: خانواده‌ها به ویژه مادران نقش اساسی در رشد و پرورش ارزشمند کودکان دارند و شایسته آن است که کودکان و نوجوانان ما با همراهی والدین در تراز تربیت اسلامی و ارزش‌های متعالی آن تربیت یافته و رشد و نمو یابند.

وی بیان داشت: در بارور کردن نسل آینده خانواده‌ها می‌توانند با تبیین درست موضوعات و محورهای انقلابی و ارزشی و اجتماعی و فرهنگی نسلی را برای آینده این انقلاب تربیت کرده و پرورش دهند که این نسل ضمن حفظ غرور مقدس و هویت ایرانی و اسلامی بتواند روحیه دشمن‌شکنی داشته باشد.

این مسئول با بیان این مطلب که در احادیث و روایات دینی ما نیز توصیه شده است محوریت تربیت کودک با خانواده است، افزود: البته در این امر نهادهای دیگر همچون مهدهای کودک، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و متولیان حوزه فرهنگ و معارف و دستگاه‌های ارزشی می‌توانند نقش‌آفرین باشند و در گستردگی این تربیت وظیفه ایفا کنند.

جعفری‌اصل میدان فراخ برای تربیت اصولی نسل آینده را یادآور شد و گفت: در این میدان گسترده آنچه که مد نظر و ملاک کار است، تدوین یک راهکار درست هم در حوزه آموزش و هم تربیت کودکان و نوجوانان است که انتظار می‌رود با تشکیل کارگروه تخصصی کودک و نوجوان بتوان در این زمینه پیشنهادات عملیاتی را ارائه کرده و وظایف را به سرمنزل مقصود رساند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل بیان داشت: در این کارگروه باید یک سری اهداف هم در حوزه کودک و هم نوجوان تدوین و تعریف شود چرا که هرگونه غفلت از این دوران و مقطع سنی می‌تواند آسیب‌های مخربی را به همراه داشته باشد.

به جای پرداختن به آسیب‌ها باید توانمندی کودکان در نظر گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل نیز در این جلسه ضرورت فعال شدن کمیته‌های زیر مجموعه کارگروه کودک و نوجوان را با شیوه‌نامه‌های تعریف شده ضروری اعلام کرد و افزود: نباید تنها چالش‌ها و آسیب‌های کودکان و نوجوانان نظیر کودک‌آزاری و یا کودکان کار مد نظر باشد، بلکه بهتر است موضوعات مثبت نظیر ثبت اختراعات و ابتکارات کودکان و نوجوانان نیز به همراه دیگر ظرفیت‌ها در برنامه‌ریزی‌ها مد نظر قرار گیرد.

کاظم جعفری در ادامه اظهار داشت: ما با دعوت از دستگاه‌هایی همچون تبلیغات اسلامی، بنیاد نخبگان و... می‌توانیم ضمن انتقال آموزه‌های دینی در بروز و ظهور خلاقیت‌های این قشر موفق عمل کنیم.

در این جلسه یکی از مسئولان صدا و سیما و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز به تولید و پخش برنامه‌های مختلف از شبکه‌های سراسری و محلی با محوریت کودکان و نوجوانان اشاره کرده و اعلام داشتند تشکیل کارگروه تخصصی کودک و نوجوان می‌تواند مرجع تجمیع اقدامات و تصمیم‌گیری‌ها به سمت حرکتی واحد و سیاست‌گذاری درست باشد.

انتهای پیام/62007/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول