اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش غیر رقابتی شهر آیین

تئاتر کودکانه «قلمبه» در اصفهان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس:اجرای تئاتر کودکانه «قلمبه» در همایش غیر رقابتی شهر آیین در اصفهان به روی صحنه می‌رود.

تئاتر کودکانه «قلمبه» در اصفهان اجرا می‌شود

فرشید تربیت در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: این نمایش داستان دختربچه‌ای است که در خانه مورد بی‌توجهی پدر و مادر قرار می‌گیرد و هر چه برای جلب توجه آنها تلاش می‌کند در این کار ناموفق است.

وی با بیان اینکه  پدر و مادر این کودک درگیر گرفتاری‌های شغلی خود هستند و این مسئله خشم و عصبانیت کودک و لجبازی وی را در بردارد، افزود: یک روز که کودک از این عدم توجه پدر و مادرش عصبانی شده، ناهار نخورده قهر کرده و به اتاق خودمی‌رود و از فرط عصبانیت فریاد میکشد که ناگاه قلمبه از دهان وی بیرون می‌آید که نمادی از خشم اوست.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد:قلمبه سعی می‌کند هماند غول چراغ جادو دخترک را تحت سلطه خود بگیرد و در نتیجه دخترک اقدام به شکستن و خراب کردن وسایل خانه خود می‌کند.

وی افزود: کودک بر سر شکستن برخی وسایل دوست‌داشتنی خود به قلمبه اعتراض می‌کند که محبت وی به عروسک‌ها و بریخ وسایلش سبب می‌شود به تدریج قلمبه کوچک و کوچک‌تر شده و در نهایت کودک خشم خود را بار دیگر فرو ببرد.

تربیت با بیان اینکه این نمایش با استفاده از سه تکنیک سایه ، رئال و عروسک گردانی به اجرا در می‌‌آید، تأکید کرد: این نمایش تمام رده‌های سنی را در برمی‌گیرد و علاوه بر جلب توجه کودکان می‌تواند زنگ خطری برای بزرگسالان نیز باشد.

وی با بیان اینکه این نمایش بر اساس طرحی از رادمهر کشانی مسئول گروه تئاتری پژوهش‌مهر است،گفت:  بازیگران این نمایش فردخت عکاشه، فرید رادفر، نگار گرامی هستند و فرشید تربیت به عنوان عروسک گردان، رادمهر کشانی، مهسان همتی‌زاده و فرشید تربیت به عنوان  صداپیشه و  حسین مهدی فر به عنوان آهنگساز با این نمایش همکاری می‌کنند.

به گزارش فارس نمایش کودکانه « قلمبه»  به  نویسندگی و کارگردانی فرشید تربیت از 11 تا 13 بهمن‌ماه از ساعت 15 در  فرهنگسرای اسوه، 14 و 15 بهمن‌ماه از ساعت 11 در باغ غدیر، 15 و 16 بهمن‌ماه از ساعت 17 در فرهنگسرای اهتمام، 17 تا 19 بهمن‌ماه از ساعت 10 در باغ نوش، 21 بهمن‌ماه از ساعت 9 در بیمارستان امام حسین(ع)، 25 تا 29 بهمن‌ماه از ساعت 17 در فرهنگسرای موعود به نمایش درمی‌آید.

انتهای پیام/63008/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول