اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان:

مفاهیم انقلاب با زبان قصه به کودکان انتقال یابد

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: مفاهیم انقلاب اسلامی باید از طریق قصه، کتاب و داستان به کودکان انتقال داده شود.

مفاهیم انقلاب با زبان قصه به کودکان انتقال یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نقی علیزاده عصر امروز در جمع اعضای کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه مبارک فجر استان با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر، اظهار کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران از مهم‌ترین اتفاق‌های تاریخ این کشور است.

وی با اشاره به اینکه اکنون با کودکان و نوجوانانی مواجه هستیم که امام (ره) و انقلاب اسلامی را ندیده‌اند، گفت: باید مفاهیم انقلاب اسلامی را از طریق قصه، کتاب و داستان به کودکان انتقال دهیم.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، با بیان اینکه در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان باید از جوانان و نوجوانان محافظت کرد، افزود: نسل جدید را باید با حقایق انقلاب آشنا کرد.

*ضرورت استفاده از ابزار هنر در دوران جنگ نرم 

وی دهه فجر را فرصت مناسبی برای نشان دادن حقایق کشور و انقلاب اسلامی دانست و گفت: در جنگ نرم دشمنان به بهترین نحو از ابزار هنر استفاده می‌کنند و ما نیز باید از این ابزار بهره‌مندی بهینه کنیم.

علیزاده با تصریح بر اینکه دشمن از طریق برنامه‌های ماهواره‌ای به دنبال تاثیر منفی بر نسل جوان کشور است، تصریح کرد: در گذشته غفلت‌هایی صورت گرفته که اکنون باید آن ها را جبران کنیم و در این راستا اقدام‌های خوبی انجام شده است.

*اجرای 400 برنامه کمیته کودکان و نوجوانان دهه فجر گیلان

وی به انجام بیش از 400 فعالیت توسط کمیته کودکان و نوجوانان ستاد دهه فجر گیلان اشاره کرد و یادآور شد: این برنامه‌ها در 31 مرکز فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در 16 شهرستان استان برگزار می‌شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان درباره راه‌اندازی سینمای کودک در استان، گفت: تاکنون بیش از 11 هزار دانش‌آموز در 30 روز کاری از این سینما بازدید کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه چهار کتاب ویژه کودکان گیلان در حال انتشار است، افزود: این کتاب‌ها به زبان فارسی و زبان محلی مناطق گیلان به صورت دو زبانه برای تقویت فرهنگ بومی و محلی مردم تالیف می‌شود.

*انجام 40 عنوان برنامه فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان گیلان در طول سال

علیزاده تعداد فعالیت‌های فرهنگی کانون مذکور در طول سال را حدود 40 عنوان برنامه ذکر کرد و ادامه داد: کارهای فرهنگی نیاز به زمان دارد و با سرعت به نتیجه نمی‌رسد.

به گفته وی، کار فرهنگی زمان‌بر است و شاهد هستیم دشمنان در کارهای فرهنگی‌ به نتیجه می‌رسند که از ده ها سال پیش در آن ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

*نبود قرارگاه فرهنگی واحد از مشکلات اصلی کشور است

این مسئول یکی از مشکلات فرهنگی کشور را نبود قرارگاه فرهنگی واحد عنوان کرد و متذکر شد: باید کارهای فرهنگی تقسیم شود و هر سازمان وظیفه خودش را انجام دهد.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح کتابخانه‌های سیار در برخی روستاهای استان، خاطر نشان کرد: کتابخانه پستی یکی دیگر از روش‌های توسعه فرهنگ کتاب خوانی در کشور است که به دلیل داشتن هزینه بالا نیازمند توجه مسئولان است.

علیزاده، آموزش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را برپایه آموزش غیرمستقیم عنوان کرد.

ا‌نتهای پیام/84001/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول