اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

بودجه سال 92 گیلان در حال نهایی شدن است

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان با بیان اینکه 20 درصد بودجه استان عملیاتی است، گفت: بودجه سال 92 گیلان در حال نهایی شدن است.

بودجه سال 92 گیلان در حال نهایی شدن است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا امروز در جلسه شورای اداری گیلان اظهار کرد: درآمدهای استان طبق برنامه عملیاتی به مرکز اعلام شده است.

وی ادامه داد: بودجه سال 92 گیلان در حال نهایی شدن است و سهم هر دستگاه در آن مشخص می‌شود.

هاشم‌نیا با بیان اینکه 20 درصد بودجه سال 92 گیلان عملیاتی است، افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید برای دریافت اعتبارات به وزارتخانه‌های خود مراجعه کنند و نمایندگان مردم گیلان در مجلس در این زمینه به آن ها کمک می‌کنند.

به گفته استاندار گیلان تغییرات همچنان در بودجه سال 92 در حال اعمال است.

این مسئول در ادامه به اجرای چهار هزار و 400 پروژه عمرانی ملی و استانی به ارزش بالای 100 میلیون تومان در گیلان اشاره کرد و گفت: تاکنون بالغ بر 320 میلیارد تومان به پروژه‌های مذکور اختصاص داده شده است.

هاشم‌نیا خواستار کاهش اجرای طرح‌های گیلان به یک ‌هزار پروژه شد و بیان کرد: طول دوره ساخت پروژه‌ها را با کاهش تعداد آن ها می‌توان کم کرد و با این امر کارهای بزرگی در استان انجام می‌شود.

وی تعداد پروژه‌های کوچک در شهرستان‌ها را بسیار خواند و یادآور شد: تعداد دو هزار و 250 پروژه گیلان احداثی هستند و بقیه تجهیزاتی و تعمیراتی محسوب می‌شوند.

استاندار گیلان با بیان اینکه تعداد پروژه‌های کوچک استان با دیگر نقاط کشور قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: اجرای پروژه‌های احداثی نشان دهنده روند توسعه استان است به طوری که 38.8 درصد از پروژه‌های سال 90 گیلان از این نوع هستند.

*96 درصد اعتبارات گیلان در اختیار 15 دستگاه است

هاشم‌نیا به وجود 122 دستگاه اجرایی در گیلان اشاره کرد و افزود: 15 دستگاه اجرایی استان 96 درصد اعتبارات گیلان را دریافت می‌کنند.

وی با تاکید براینکه اجرای بخش عمده پروژه‌های عمرانی به عهده 15 دستگاه اجرایی گیلان است، اذعان کرد: بیشترین بخش اعتبارات عمرانی در اختیار دستگاه‌های مذکور است به طوری که 91.6 درصد کل تعداد پروژه‌ها به همراه 96 درصد کل اعتبارات را در اختیار دارند ضمن اینکه 94.5 درصد کل عملکرد اعتبارات استان مربوط به این دستگاه‌ها است.

انتهای پیام/84001/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول