اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان خبر داد

اختصاص 10 میلیارد تومان بودجه برای طرح بارور کردن ابرها

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان اصفهان از اختصاص 10 میلیارد تومان بودجه به طرح بارور کردن ابرها برای آبگیری سد و رفع مشکل بی‌آبی زاینده‌رود خبر داد.

اختصاص 10 میلیارد تومان بودجه برای طرح بارور کردن ابرها

محسن صرامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به نشست چندجانبه میان نمایندگان مجلس اصفهان، رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور، برخی معاونان وزارتخانه‌ها، استاندار اصفهان، معاونان و معتمدان کشاورزان در نهاد ریاست‌ جمهوری اظهار کرد: در این جلسه نمایندگان اصفهان راهکارهایی برای رفع مشکل آب اصفهان ارائه دادند که تعداد زیادی از آنها به تصویب رسید و امیدواریم به زودی زمینه اجرای آنها برای کاهش ناراحتی‌های کشاورزان و حق‌آبه‌داران حوزه زاینده‌رود در کل استان فراهم شود.

وی افزود: این نکته قابل ذکر است که این جلسه مربوط به مشکل آب کل استان اصفهان بود چرا که امسال با خشک شدن زاینده‌رود مردم تمام استان متضرر شده و خسارت دیدند.

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان با بیان اینکه در این جلسه بیشتر از سیستم‌های تهاتری مانند فروش برخی اموال برای رفع این مشکل استفاده شده است، تاکید کرد: برخی شرایط در کشور باید فراهم شود تا خسارت‌های این خشکسالی برطرف شود مانند اینکه استمهال وام‌های بانکی تا سقف 10 میلیون تومان تمدید و از قبل تهاتر، مبلغی به عنوان خسارت به حق‌آبه‌داران اصفهانی پرداخت شود.

*‌ تأمین آب سد زاینده رود با بارور کردن ابرها

وی تصریح کرد: در این جلسه پیشنهاد شد از طرح بارور کردن ابرها و تأمین آب سد زاینده‌رود حمایت شود.

صرامی با اشاره به اینکه این کار تاکنون به دلیل کمبود بودجه به تعویق افتاده است، اظهار کرد: نشستی با سرمایه‌گذار این طرح تشکیل دادیم و قرار شد 10 میلیارد تومان بودجه به این امر اختصاص پیدا کند و مسئولان استان نیز کارهای حقوقی و علمی آن را بررسی کنند تا در صورت امکان هر چه زودتر این پروژه را آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین در این جلسه قرار شد اختیار برخی تصمیمات لازم درباره آب استان اصفهان به استانداری واگذار شود تا اقدامات اولیه را انجام دهد و مصوبه‌های لازم را دریافت کند و در نهایت آرا به امضای معاون اول رئیس‌جمهور برسد.

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان تأکید کرد: کمیته‌ای نیز در کنار این جلسه تشکیل شد تا نظرات کارشناسی خود را برای کاهش مشکلات کشاورزان و حق‌آبه‌داران ارائه کند که هنوز خبری از مصوبات این کمیته نداریم.

*‌لزوم رفع مقطعی مشکلات کشاورزان

وی با اشاره به اینکه مشکلات کشاورزان در حال حاضر باید به صورت مقطعی رفع شود، افزود: دیدگاه بلند‌مدت برای رفع این مشکلات نیز با انجام انتقال آب به فلات مرکزی و سرمایه‌گذاری برای نصب تونل‌ها و انتقال آب انجام می‌شود.

صرامی با اشاره به مشکل آب اصفهان با استان همجوار تصریح کرد: من بارها بر این موضوع تأکید کردم که حل آن برای رفع خشکسالی ضروری است.

*‌‌مدیریت یکپارچه حوزه آب زاینده‌رود ضروری است

وی با اشاره به اینکه که همه ما ایرانی هستیم و امکانات نقاط مختلف کشور مربوط به تمام ایرانیان است، افزود: مدیریت یکپارچه حوزه آب زاینده‌رود باید به نفع تمام استان‌های بهره‌بردار باشد که این موضوع جزو مصوبات استانداری و مورد توافق مجمع نمایندگان اصفهان است.

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان تاکید کرد: این وظیفه دولت است که سهم تمام حق‌آبه‌د‌اران زاینده‌رود را در نظر بگیرند و برای ایجاد این مدیریت یکپارچه بکوشند.

*‌تخصیص تسهیلات به گیتی‌پسند برای رفع مشکلات

وی تصریح کرد: همچنین در این جلسه قول‌هایی برای تخصیص تسهیلات و رفع مشکلات گیتی‌پسند به مسئولان این مجموعه داده شد تا فعالیت آن از 50 درصد بار دیگر به حد نرمال 90 درصد برسد و مشکلات سرمایه‌گذاران آن رفع شود که البته امیدواریم این قول‌ها اجرایی شود.

صرامی گفت: البته باید به این نکته نیز اشاره کنم که این جلسه با وجود محتوای زیاد و حضور تعداد زیادی از افراد تاثیرگذار در حوزه آب استان اصفهان زمان بسیار کوتاهی داشت درحالی که با چنین زمان کمی نمی‌توان مشکلات بزرگ را برطرف کرد.

انتهای پیام/63008/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول