اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد

مجموعه بقعه متبرکه حضرت ایوب نیازمند بودجه است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی برگفت: مجموعه بقعه متبرکه حضرت ایوب (ع) نیاز به بودجه کلانی دارد.

مجموعه بقعه متبرکه حضرت ایوب نیازمند بودجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استاندار خراسان شمالی محمود احمدی‌بیغش در بازدید ازآب گرم ایوب پیغمبر گفت: این مکان زیارتی و سیاحتی مجموعه‌ای ارزشمند است.

وی با بیان اینکه مجموعه بقعه متبرکه حضرت ایوب (ع) نیاز به بودجه کلانی دارد، افزود: استاندار خراسان شمالی با حضور در بقعه متبرکه حضرت ایوب (ع) و آب گرم آن از نزدیک روند بازسازی این محل زیارتی و سیاحتی را بررسی کرد.

احمدی‌بیغش استاندار خراسان شمالی امروز جمعه 27 بهمن پس از شرکت در نماز سیاسی عبادی جمعه با حضور جمعی از مدیران استانی در روستای ایوب پیغمبر (ع) از توابع بخش گرمخان شهرستان بجنورد، این مکان زیارتی و سیاحتی را ارزشمند دانست و گفت: مجموعه بقعه متبرکه حضرت ایوب (ع) نیاز به بودجه کلانی دارد.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: این منطقه با توجه به آب گرم موجود و زیارتگاه مورد احترام مردم می‌تواند تبدیل به منطقه زیارتی و گردشگری شود.

وی افزود: آب گرم موجود در این مکان یک ظرفیت برای این منطقه است و باید تلاش شود با پیگیری جدّی مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این مکان، به عموم مردم معرفی و آباد شود تا گردشگران داخلی و خارجی استان از این نعمت خدادادی بهره‌مند شوند.

نماینده عالی دولت در استان گفت: شرط اول آماده شدن این مکان برای دعوت از سرمایه‌گذاران، راه دسترسی مورد قبول است.

استاندار اضافه کرد: با همه محدودیت‌های مالی که داریم اما تلاش خواهیم کرد این مکان زیارتی و سیاحتی ارزشمند را احیاء کنیم.

وی از مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خواست تا با جدیت هر چه بیشتر در عمران و آبادی این مکان زیارتی و سیاحتی تلاش بیشتری نمایند.

مجموعه تفریحی ایوب پیغمبر (ع) از توابع بخش گرمخان در 83 کیلومتری شرق بجنورد در نزدیک به مرز جمهوری ترکمنستان قرار دارد. این مجموعه دارای استخرهای روباز و سرپوشیده آب گرم برای استفاده زائران بوده که طبق نظر پزشکان، دارای خواص درمانی (ترموتراپی) و معالجه بیماری‌های پوستی است.

همه ساله مجموعه تفریحی ایوب پیغمبر (ع) پذیرای خیل زائران و بیماران زیادی از جای جای کشور است.

انتهای پیام/63002/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول