اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان:

نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در تنظیم بازار بسیار مؤثر است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: نمایشگاه عرضه مستقیم کالا یکی از مهم‌ترین ابزارهای تنظیم بازار و کنترل شبکه‌های توزیع به منظور نیل به اهداف سیاست‌های حمایتی است.

نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در تنظیم بازار بسیار مؤثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، نادر میرشکار در جلسه کمیته برگزاری نمایشگاه بهاره استان اظهار داشت: به منظور تنظیم بازار و کنترل شبکه‌های توزیع و به منظور نیل به اهداف و سیاست‌های حمایتی و در راستای افزایش سطح رضایتمندی هم‌استانی‌ها و لزوم کنترل قیمت‌ها در ایام پایانی سال و حفظ آرامش بازار و تأمین اقلام مصرفی مورد نیاز شهروندان همانند سال‌های گذشته نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا فروش بهاره در سراسر استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: این نمایشگاه‌ها از طریق مجامع و اتحادیه‌های صنفی به صورت هماهنگ با کشور و بر اساس دستورالعمل‌ها برگزار می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: این نمایشگاه‌ها در محدوده زمانی از 5 تا 15 اسفند ماه به صورت شناور تعیین و زمان آغاز و اتمام آن متناسب با محدده زمانی تعیین شده و بر اساس تقاضای مردم و تشخیص کمیته برگزاری نمایشگاه استان تعیین می‌شود.

میرشکار بیان داشت: استفاده از توان اجرایی مجامع امور صنفی، صنوف تولیدی، کارخانجات و شرکت‌های پخش و تولیدکنندگان و عرضه بهینه کالاهای با کیفیت و قیمت مناسب حداقل 10 الی 15 درصد زیر قیمت بازار در این نمایشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی اولویت‌های کالایی نمایشگاهی را پوشاک، کیف و کفش، مواد غذایی و پروتئینی، آجیل و خشکبار و شیرینی و میوه و ... اعلام کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: به منظور توزیع کالاهای اساسی در نمایشگاه‌های استان 34 غرفه رایگان در نظر گرفته شده که کالاهای اساسی از جمله برنج، مرغ، روغن و سایر کالاهای تأثیرگذار در سبد خانوار را توزیع کنند.

میرشکار در ادامه افزود: این نمایشگاه‌ها در هشت شهرستان با تعداد بیش از 750 غرفه دایر و 30 درصد از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه از سایر استان‌ها حضور پیدا می‌کنند.

وی بر نحوه قیمت‌گذاری کالاها توسط اتحادیه‌های صنفی و کیفیت کالاها و استفاده از کالاهای ایرانی در نمایشگاه تأکید کرد و گفت: برای این منظور موضوع کمیته‌های قیمت‌گذاری و کیفیت تشکیل تا کالاها با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

انتهای پیام/75002/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول