اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

اختلاف‌افکنان مطرود ملت هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل گفت: اختلاف‌افکنان بدانند هر دو طرف مطرود ملت هستند و بارها مردم ما از این اختلافات بیزاری جستند.

اختلاف‌افکنان مطرود ملت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل حضور ملت در راهپیمایی 22 بهمن را نشان روشنی از اعلام وفاداری به انقلاب و بصیرت حقیقی اعلام کرد و اظهار داشت: ملتی که توطئه‌های بیگانگان را خنثی کرده و با مقاومت خود دشمن را به سطوح آورده است در راهپیمایی 22 بهمن پیامی را نیز به اختلاف‌افکنان داخلی دادند که متوجه باشند با این اختلاف کدام هدف را نشانه گرفتند.

وی با بیان اینکه مردم ما با بصیرت‌تر از آن هستند که متوجه قضایا نباشند، تصریح کرد: هر دو طرف اختلاف‌افکن بدانند دست شما را این ملت خوانده است و با بصیرت و حضور در صحنه در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند که دست از این بازی‌های کودکانه بردارید.

عاملی فرمایش امام راحل خطاب به مسئولان که اختلاف و دعوای شما برای خدا نیست بلکه برای منافع شخصی، حزبی و گروهی است را خاطرنشان کرد و افزود: امام راحل به خوبی آینده را پیش‌بینی کرده و در این زمینه با هدف دوری از تفرقه و اختلاف به مسئولان مسایلی را گوش‌زد کرده بودند.

این مسئول با برشمردن 9 امر زشت و بد از 9 طایفه که برای آنها این اعمال زشت‌تر نمایان می‌شود، اضافه کرد: مسئولی که سعه‌صدر نداشته باشد، بخل برای پولدار، عصبانیت برای علما، حرکت کودکانه برای مسئولان و کهنسالان، دور شدن از ملت برای بزرگان یک جامعه، دروغ‌گویی برای قاضیان، ماندگاری درد کهنه برای پزشک، فحش و ناسزا برای زنان و سبک‌سری برای بزرگان بزرگ‌ترین آفت و زشت‌کاری به شمار می‌رود.

ملت ایران در جنگ اراده‌ها زانوی دشمن را به زمین زد

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با قدردانی از حضور حماسی ملت ایران و استان اردبیل در راهپیمایی 22 بهمن به صورت سیل‌آسا بیان کرد: دشمن که شاهرگ این ملت را نشانه گرفته بود و می‌خواست غرور این ملت را خدشه‌دار کند با فوران خشم و عصیان این ملت روبه‌رو شد و مردم ما در خروش عظیم خود دشمن را برای همیشه ناامید کردند.

عاملی با بیان اینکه دشمن سال‌هاست جنگ اراده‌ها را علیه این ملت آغاز کرده و شیطان بزرگ در صدد است با هم‌پیمانان خود اراده ملت ایران را بشکند در راهپیمایی 22 بهمن فهمید که غلبه بر این اراده امکان‌پذیر نیست.

وی یادآور شد: ملت ایران با حضور سیل‌آسای خود در راهپیمایی 22 بهمن امسال تمام سرمایه‌گذاری غرب و استکبار را بر باد داد به طوریکه خداوند متعال نیز کفار را با غیظ و عصبانیت از مسیرشان منحرف کرد.

عاملی ملت ایران را آبدیده‌تر از جنگ هشت ساله و جنگ‌های روانی متعدد برشمرد و ادامه داد: این ملت با وجود تحریم‌ها و فشارها هرگز از حاکمیت ملی و اراده جمعی کوتاه نمی‌آیند و پروژه تحریم دشمن را خنثی می‌کنند.

خطیب جمعه اردبیل گفت: ‌آمریکا و اروپا بی‌جا این ملت را تحریم کردند و روز به روز نیز بر آن دامن می‌زنند و به اصطلاح آخرین تیر خود را در برابر این ملت پرتاب کردند ولی غافل از اینکه مردم ما با بصیرتر از آن هستند که در دام دشمن گرفتار آیند.

وی افزود: ‌این ملت قطعاً در انتخابات پیش رو یک بار دیگر مستقل و مقتدر قدرتش را به نمایش می‌گذارد و بعد از 34 سال به دشمنان اعلام می‌کند که ایران به مانند مصر، تونس و لیبی نیست که در کمتر از دو سال نتواند حاکمیت ملی خود را حفظ کند و به آمریکا پناه ببرد.

عاملی تصریح کرد:‌ امروز استکبار جهانی با همدستی شیوخ عرب در تدارک برنامه‌ای هستند تا انقلاب‌های اخیر را خنثی شده، بی‌هویت و بی‌پشتوانه نشان دهند تا از این طریق به همه ملت‌های منطقه این پیام را برسانند که عاقبت خیزش و نهضت‌های منطقه‌ای و اسلامی جز شکست و پناه بردن دوباره به دامن آمریکا چیز دیگری نیست.

وی با برشمردن پیام راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: این ملت در راهپیمایی 22 بهمن تبعیت بی‌چون و چرای خود را از رهبر معظم انقلاب نشان داده و ثابت کردند که گوش و چشمشان به فرمان و دستور مقام معظم رهبری است تا در این مسیر حرکت کنیم.

امام جمعه اردبیل پیام دیگر 22 بهمن را تسخیرناپذیری اراده این ملت و همچنین نشان دادن بصیرت و هوشیاری همه‌جانبه توصیف کرد و ادامه داد: دنیا بداند که انقلاب اسلامی ایران و ملت وفادار آن هرگز اسیر دست دشمنان و بیگانگان نمی‌شود.

قدردانی از خرید دستگاه رادیوتراپی توسط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خطیب جمعه اردبیل از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان که اقدام به خرید دستگاه رادیوتراپی برای شناسایی و درمان سرطان کردند، قدردانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: ‌این دستگاه که نظیر آن در آستان قدس رضوی است بلاواسطه برای این استان خریداری شده و قطعاً در جذب بیماران از کشور آذربایجان و استان‌های همجوار با هدف مداوای بیماران سرطانی کارآمد و مؤثر می‌باشد.

قدردانی از نیروی انتظامی در دستگیری قاتل صراف مظلوم اردبیلی

عاملی همچنین از نیروی انتظامی به خاطر تلاش و کوشش در شناسایی و دستگیری قاتل صراف مظلوم در اردبیل قدردانی کرد.

وی اضافه کرد: انتظار داریم با این اقدامات مناسب و هوشمندانه نیروی انتظامی در اقتدار کامل باشد.

عاملی در خطبه اول نماز نیز موسیقی مطرب را شکننده کرامت بشری، عزت و عقلانیت انسان‌ها توصیف کرد و بیان داشت: ‌احساس و عواطفی که دین سخن از آنها به میان آورده است احساس و عواطف پاک و نشأت گرفته از فطرت بشری است که غرب این عواطف و احساس را امروز به مرحله سقوط رسانده است.

انتهای پیام/62001/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول