اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

اختلافات مسئولان دشمن‌ را شاد می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه زنجان اختلافات آشکار مسئولان را موجب ایجاد تشنج در جامعه عنوان کرد و گفت: خطبه‌های نماز جمعه نباید بیان مشکلات باشد، اما گاهی آنچنان عرصه بر مردم تنگ است که باید از این تریبون به گوش مسئولان رساند.

اختلافات مسئولان دشمن‌ را شاد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: خدمت صادقانه مسئولان شکرانه حضور گسترده و با بصیرت مردم در صحنه است.

*مسئولان به فکر چاره‌اندیشی رفع مشکلات مردم باشند

وی با بیان اینکه مردم سراسر ایران با بصیرت و آگاهی از توطئه‌های دشمنان در این راهپیمایی شرکت کردند، افزود: باید مسئولان نیز به فکر چاره‌اندیشی برای رفع مشکلات مردم باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه مردم به همه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان در طول 34 سال گذشته آگاه هستند، افزود: مردم پیشگام و جلوتر از مسئولان دین خود را به نظام اسلامی ادا می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم متوجه عربده‌کشی‌های استکبار و آمریکا هستند، خاطرنشان کرد: اعلام رسمی جنگ، کودتا، تخریب، بایکوت سیاسی و اقتصادی را مردم به خوبی دیده و به وظیفه خود در قبال استکبار آشنا هستند.

*مردم در صحنه هستند

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه مردم همه سختی‌ها را تحمل کرده‌اند، افزود: مردم تحریم‌های فلج‌کننده و هوشمندانه دشمن را می‌فهمند و برای پاسخگویی به این تحریم‌ها به خوبی در صحنه حضور دارند.

وی با بیان اینکه مردم در راهپیمایی 22 بهمن شعور سیاسی، دشمن‌شناسی و وظیفه‌شناسی خود را نشان دادند، افزود: حضور مردم به حدی گسترده و باشکوه بود که دشمنان نیز به این امر معترف بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه مردم روستاها، بخش‌ها و بلاد مختلف در ایران در این راهپیمایی شرکت کردند، افزود: مردم زنجان نیز همپای مردم سراسر ایران حماسه‌ای از بالاترین میزان مشارکت خود را در جوابگویی به تهدیدهای دشمنان در این روز نشان دادند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تقدیر از مردم دشمن‌شناس، بصیر، وظیفه‌شناس، صبور، آگاه و حق‌طلب را به خوبی به‌جا آوردند، یادآور شد: مردم متدین، مومن و آگاه ایران اسلامی به خوبی به وظیفه خود عمل کردند.

*مردم زیر بار گرانی هستند

آیت‌الله خاتمی با اشاره به فشارهای وارد شده به مردم تصریح کرد: افزایش قیمت کالاها، گرانی‌ها و تحریم‌ها همواره به مردم اعمال شده و مردم زیر بار این گرانی‌ها قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فشار بر طبقه متوسط جامعه بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر خانواده‌هایی در زنجان زندگی می‌کنند که دارای چندین فرزند تحصیلکرده، متدین و بیکار هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان بر ضرورت رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان تاکید کرد و گفت: تا کِی این مشکلات همچنان ادامه خواهد یافت.

وی اختلافات آشکار مسئولان را موجب ایجاد تشنج در جامعه عنوان کرد و گفت: خطبه‌های نماز جمعه نباید تشنج‌آفرین و بیان مشکلات باشد، اما گاهی آنچنان عرصه بر مردم تنگ است که باید از این تریبون به گوش مسئولان رساند.

*تضعیف مسئولان خلاف نظر امام و رهبری است

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه تضعیف مسئولان را خلاف نظر امام و رهبری می‌دانم، یادآور شد: نماز جمعه تریبون بیان بسیاری از مسائل نیست.

وی با بیان اینکه اختلاف‌نظرهای طبیعی نباید موجب آبروریزی برخی افراد جامعه به دست برخی دیگر شود، افزود: به بهانه افشاگری نباید آبروی مومنی بر زمین ریخته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان بروز چنین اختلافاتی را در بین مسئولان دشمن شادکُن عنوان کرد و گفت: مسئولان به جای بازگویی نقاط ضعف همدیگر باید برای حل مشکلات مردم چاره‌ای بیندیشند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای ایجاد آرامش در جامعه تصریح کرد: مسئولان باید به فکر معیشت مردم باشند.

انتهای پیام/73003/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول