اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

مردم حمایت از نظام را مثل نماز خواندن واجب می‌دانند

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر با اشاره به حمایت مردم از نظام و انقلاب گفت: مردم حمایت از نظام را مثل نماز خواندن واجب می‌دانند.

مردم حمایت از نظام را مثل نماز خواندن واجب می‌دانند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر سفارش به تقوا را با بخشی دیگر از خطبه 191 نهج‌البلاغه آغاز کرده و اظهار داشت: وجود نازنین حضرت علی (ع) در این بخش به خطرات دنیا اشاره کرده و به همه مخاطبان خویش هشدار می‌دهد و با ذکر شش وصف دیگر از اوصاف رذیله دنیا همگان را از گرفتار شدن در دام آن بر حذر می‌دارد.

وی افزود: امام در این بخش می‌فرماید آگاه باشید دنیا همچون زن هرزه عشوه‌گر و خودنمایی است که مردم را به سوی خود فرا می‌خواند و یا همچون حیوان سرکشی صاحبش را از خود می‌راند، دروغگویی است پر خیانت و ناسپاس و حق‌نشناس و دشمن و بازدارنده و پشت‌کننده‌ای مضطرب و نگران است.

خطیب جمعه ابهر محبت به دنیا را ریشه همه فسادها دانست و افزود: اگر از این دنیا به نحو احسن و در راستای دین استفاده شود، در همین دنیا به مقامات عالیه می‌شود، رسید اما اگر در این دنیا به زرق و برق آن دلباخته شویم این دنیا آبروریزی می‌کند.

وی در ادامه به میلاد پر برکت امام حسن عسگری (ع) و ارتحال حضرت فاطمه معصومه (س) اشاره و تصریح کرد: یکی از زیباترین راه‌ها برای شناخت شخصیت والای بی‌بی دو عالم مراجعه به روایاتی است که از ناحیه حضرات معصومین به ما رسیده و شأن آن حضرت را دقیق و زیبا بیان می‌کند.

 رحیمی در ادامه به راهپیمایی بزرگ 22 بهمن اشاره کرده و از حضور با شکوه و مقتدرانه مردم تقدیر و خاطرنشان شد: مردم ثابت کردند که انقلاب اسلامی، هویت و تشخص ملت است و درست به همین علت، جشن بزرگ انقلاب هرگز بی‌فروغ و کم‌رنگ نشده و نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مردم در 22 بهمن کاری کردند که دوباره قلب پاک دلسوزان انقلاب و نظام به ویژه قلب رئوف ولایت خوشحال شود، تصریح کرد: مردم با حضور خود به تمام تحلیل‌های رسانه‌های غربی خط بطلان کشیدند و آنها را نیز به اعتراف وا داشتند.

امام جمعه ابهر با اشاره به نتایج راهپیمایی 22 بهمن گفت: مردم ثابت کردند که حساب نظام و انقلاب و جایگاه ولایت فقیه را با بگو مگوی داخل انقلاب، مشکلات کشور، گرانی و تورم، بی‌تدبیری‌ها، فشارها و تهدیدها و تحریم‌ها مخلوط نمی‌کنند و حمایت از انقلاب را مردم مثل نماز خواندن واجب می‌دانند، چنانکه کسی به خاطر ظلم همسایه یا بی‌مهری برادر یا خواهر نماز خود را ترک نمی‌کند.

وی تاکید کرد: دشمنان باید بداند حساب جاری انقلاب در نزد قلوب ملت همیشه پر است و طی سه دهه گذشته یک لحظه هم خالی نبوده است و لذا دشمنان نظام نباید دل خود را حتی به شکاف ظاهری بین نخبگان خوش دارند، چون نخبگان هم به اندازه کافی عقلانیت سیاسی دارند که فاصله خود را با دشمنان خونخوار انقلاب حفظ کنند.

رحیمی ادامه داد: مسئولان وحدت خود را حفظ کنند و در خدمت مردم باشند و به این نوکری افتخار کنند و بدانند بدون این مردم و منهای خداوند تبارک و تعالی هیچ و پوچ هستند و باید برای حل مشکلات اساسی مردم تلاش و کوشش کنند و در خدمت مردم باشند.

وی افزود: مسئولان با تفسیر غلط و خشن نشان دادن قوانین، کار مردم را به پیچ و خم‌های اداری نیندازند.

خطیب جمعه ابهر با اشاره به اینکه عدم پرداخت به موقع اقساط حرام است، از مردم خواست نسبت به پرداخت اقساط بانک‌ها همت کنند و ضمن اینکه جریمه گرفتن بانک نیز حرام است و بانک‌ها نیز اعلام کرده‌اند که همکاری لازم را با مردم خواهند کرد.

انتهای پیام/2308/ت40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول