اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی کنفرانس ملی حسابداری و سرمایه‎گذاری:

مسئولان قبل از تحقیق تصمیم‎گیری نکنند/ دانش قدرت می‎آفریند

خبرگزاری فارس: دبیر علمی کنفرانس ملی حسابداری، مدیریت مالی و سرمایه‎گذاری گفت: مسئولان باید بدانند که قبل از تحقیق، تصمیم‎گیری نکنند.

مسئولان قبل از تحقیق تصمیم‎گیری نکنند/ دانش قدرت می‎آفریند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ابراهیم عباسی بعدازظهر امروز در آئین افتتاحیه نخستین کنفرانس ملی حسابداری، مدیریت مالی و سرمایه‎گذاری که در مرکز علمی و کاربردی هلال‌احمر شهرستان گرگان در حال برگزاری است اظهار داشت: پژوهش و کارهای علمی باید زمینه‎ساز تصمیم‎سازی برای مقامات ملی و استانی باشد.

آموزش بدون پژوهش نتیجه‎بخش نیست

وی ادامه داد: در طول 50 الی 60 سال گذشته مردم را تشویق به تحصیل و آموزش می‎کردند و در طول دو دهه گذشته نیز تلاش شد تا در کنار آموزش به مسئله پژوهش جدی‎تر پرداخته شود تا در سایه آن تصمیمات مهم اتخاذ شود.

دبیر علمی کنفرانس ملی حسابداری، مدیریت مالی و سرمایه‎گذاری با تاکید بر اینکه آموزش بدون پژوهش نتیجه‎بخش نیست، بیان کرد: آموزش و پژوهش مکمل یکدیگرند که باید به موازات هم حرکت کنند.

نظام آموزش عالی بیشتر به سمت آموزش‎محوری و نه پژوهش‌محوری بوده است

عباسی افزود: در طول دهه‎های اخیر نسبت به دنیا، عملکرد پژوهش خیلی برجسته نیست و می‎بینیم اگر پژوهشی نیز انجام می‎شود منجر به تصمیم‎گیری و حل مسائل نشده که البته این موضوع مطلق نیست.

وی با ابراز نارضایتی از اینکه نظام آموزش عالی بیشتر به سمت آموزش‎محوری و نه پژوهش‌محوری بوده است، عنوان کرد: دانشگاه‎های استانی، آزاد و ... لازم است تعدادی هیئت علمی پژوهشی جذب کنند تا به فرآیند پژوهش کمک شود.

پژوهش باید ارزش افزوده به وجود بیاورد

دبیر علمی کنفرانس ملی حسابداری، مدیریت مالی و سرمایه‎گذاری با بیان اینکه پژوهش فقط در گام سوم کافی نیست، افزود: خروجی پژوهش باید منجر به محصول شود و بتواند فکرهای اقتصادی و اجتماعی در جامعه داشته باشد و ارزش افزوده به وجود بیاورد.

عباسی تجاری‎سازی علمی را ضرورتی مهم خواند و گفت: پژوهش‎ها اگر بایگانی شود مسلماً مشکلی برطرف نخواهند شد بنابراین باید پژوهش‎ها مبتنی بر حل مسائل مبتلابه کشور بوده و درآمدزایی کند.

وی با تاکید بر اینکه دانش قدرت می‎آفریند تصریح کرد: توانایی و قدرت به داشتن دانایی و دانش است که این مهم دور از مبانی آموزه‎های دینی و اسلامی نیست.

انتهای پیام/2307/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول