اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

ربا موریانه اقتصاد است / جنبش وال‌استریت قیام 99 درصدی‌ها علیه نظام ربوی

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم رباخواری را موریانه اقتصاد هر کشور دانست و گفت: جنبش وال‌استریت، قیام 99 درصدی‌ها علیه نظام ربوی اقتصاد غرب است.

ربا موریانه اقتصاد است / جنبش وال‌استریت قیام 99 درصدی‌ها علیه نظام ربوی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار با رئیس و اعضای انجمن‌های اسلامی بانک صادرات ایران با اشاره به ابعاد مختلف زندگی بشری اظهار کرد: فرهنگ مسئله‌ای است که در این میان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و علاوه بر این جنبه سیاسی زندگی انسان بسیار مهم است.

وی افزود: اقتصاد هم از جمله ابعاد مهم زندگی بشری به شمار می‌رود و یک جامعه وقتی به صورت تکامل پیش خواهد رفت که همه ابعاد انسانی را مورد توجه قرار دهد و امور جاری کشور بر مبنای شرع صورت گیرند.

این مرجع تقلید با اشاره به تلاش دولتمردان و مسئولان نظام اسلامی به منظور تطابق امور بر اسلام و فرامین الهی گفت: انقلاب مردم ایران دنباله قیام جهانی حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار(ع) است و به همین دلیل هیچ وقت کهنه نمی‌شود و نگاه ما به این انقلاب، زمینه‌ساز بودن آن برای قیام مهدوی است.

وی ادامه داد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از کشورها خود را تابع غرب و وابسته به آمریکا می‌دانستند و همین امر موجب انحطاط آن‌ها می‌شد اما انقلاب این طرز تفکر را تغییر داد.

آیت‌الله نوری همدانی تأثیر سیاسی و اجتماعی غرب بر جوانان مسلمان را مورد توجه قرار داد و افزود: تحصیل‌کردگان کشورهای اروپایی و آمریکایی یا همان غرب‌زدگان پیش از انقلاب زمام امور کشور را تا پیش از انقلاب در دست داشتند و ایران را به سوی انحطاط و وابستگی بیشتر سوق می‌دادند.

 تهاجم فرهنگی ابزاری برای نفوذ سیاسی و اقتصادی است

استاد برجسته حوزه علمیه قم تهاجم فرهنگی را یکی از ابزارهای مورد استفاده غرب برای نفوذ به اقتصاد و اجتماع کشورهای اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این شیوه در بسیاری کشورها مورد استفاده قرار گرفته و بیگانگان سعی داشتند ایران اسلامی را نیز به همین روش نابود کنند هرچند با هوشیاری ملت در رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند.

وی عنوان داشت: اقتصاد مد نظر غرب بر ربا بنا شده و حاصل جز تسلط یک درصد بر 99 درصد مردم را در پی نداشته؛ اقتصاد اسلامی در مقابل این تفکر بوده و بر فقرزدایی و حذف فاصله طبقاتی تاکید دارد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه رباخواری موریانه اقتصاد هر کشور است گفت: جنبش وال‌استریت قیام 99 درصدی‌ها علیه نظام ربوی است؛ دولت‌های غربی را نیز همان یک درصد حاکم بر جامعه تعیین می‌کنند و هر روز ثروتمندتر می‌شوند و در مقابل 99 درصد دیگر روز به روز فقیرتر خواهند شد.

این مرجع تقلید ابراز کرد: رباخواری یکی از بزرگ‌ترین گناهانی است که قرآن کریم از آن نهی کرده و امروز وظیفه مدیران بانکی کشور است که با برنامه‌ریزی صحیح کاری کنند ذره‌ای ربا در سیستم اداری و مالی کشور وجود نداشته باشد.

عربستان و قطر چوب وابستگی به غرب را می‌خورند

وی با اشاره به قرار گرفتن زیر سلطه زورگویان و دشمنان اسلام به عنوان دومین گناه بزرگ مورد اشاره در قرآن گفت: عربستان، قطر و بحرین کشورهایی به ظاهر اسلامی هستند که امروز چوب این وابستگی را می‌خورند.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر حرکت همه اجزای جامعه به سمت دینی شدن بیان داشت: تصرف در بیت‌المال تنها در اختیار امام معصوم(ع) یا ولی فقیه جامع‌الشرایط بوده و نیازمند مراقبت فراوانی است به طوری که حضرت علی(ع) حتی در خصوص مصرف کاغذ و مرکب بیت‌المال هم سفارشاتی به فرمانداران خویش کرده است. 

برخورد دولت‌های غربی در مسئله بحرین و سوریه منافقانه است

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم در ادامه به برخورد دوگانه و منافقانه استکبار جهانی در خصوص مسائل بحرین و سوریه اشاره کرد و افزود: امروز در بحرین به راحتی شیعیان را می‌کشند اما صدای کسی در نمی‌آید و در مقابل به بهانه اصلاح امور دخالت‌های بسیاری در مسائل داخلی سوریه می‌شود.

وی مبانی اقتصادی فقیه شیعه را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: انفال یعنی اراضی موات، جنگل‌ها و دریاها و سایر منابع طبیعی باید در اختیار پیامبر(ص)، امام یا ولی فقیه باشند و آن‌ها به وسیله این ثروت‌ها جامعه را آباد و رفاه را فراگیر کنند و امروز نظام اسلامی ایران به رهبری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در همین مسیر حرکت می‌کند.

انتهای پیام/78004/ج40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول