اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد:

جشنواره‌های شعر فرصت شناسایی ظرفیت‌های جوان است

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره‌های شعر، فرصت مناسبی برای شناخت استعدادها و ظرفیت‌های جوان هستند.

جشنواره‌های شعر فرصت شناسایی ظرفیت‌های جوان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سید‌محمد حسینی شامگاه پنجشنبه در همایش منطقه‌ای هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در تالار عماد کرمان اظهار داشت: جشنواره‌های شعر فرصت مناسبی برای شناخت بیشتر استعدادهای جوان و سرشار کشور را فراهم می‌کنند.

وی با استناد به آیات قرآن کریم مبنی بر اینکه «همه عزت و سربلندی در نزد خداوند است»، ابراز داشت: براساس آیات قرآن کلمه‌ای که طیبه باشد به سوی خدا اوج می‌گیرد و این کلمه توحید و کلام انبیاء و ائمه (ع) است و دیگران نیز می‌توانند مصداق آن باشند.

حسینی با برشماری ویژگی‌های سخن و کلام تصریح کرد: کسی که اهل شعر است، موهبت الهی در اختیار دارد و خداوند نعمتی به او ارائه کرده که می‌تواند به زیبایی، فصاحت و شیرینی از این استعداد خود استفاده کند.

این مسئول ابراز داشت: اگر کلام بخواهد در بین مردم محبوب شود، باید از دل برآید و صرفا با نگاه مادی کسی نمی‌توان در دل‌ها جای بگیرد و ماندگار شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه قریحه سخن و شعر باید خدادادی باشد، عنوان کرد: کلام لطیف و موزون مورد توجه مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی‌ همایش منطقه‌ای هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر به مختار حقیقی از سیستان و بلوچستان، سیدعلی امیری از یزد و علیجان سلیمانی و غلامرضا کافی از کرمان اهداء شد و 13 شاعر نیز با توجه به آثار ارائه داده به جشنواره قابل تقدیر شناخته شدند.

بنابراین گزارش، همایش منطقه‌ای هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر با حضور شاعرانی از استان‌های کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان در تالار عماد مجتمع فرهنگی هنری انتظار کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/80017/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول