اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اردبیل تأکید کرد

لزوم بازگشایی معابر حریم شیخ صفی‌الدین اردبیلی

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: باید هرچه سریع‌تر معابر حریم بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی بازگشایی شود.

لزوم بازگشایی معابر حریم شیخ صفی‌الدین اردبیلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال‌الدین میرجعفریان عصر امروز در جلسه شورای بافت تاریخی اردبیل که با حضور جمعی از مدیران در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با فراهم کردن امکانات و زمینه مناسب برای بازگشایی اطراف بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و احداث پارکینگ با ایجاد تسهیل در رفت و آمد مردم، شاهد روان‌سازی ترافیک در شهر خواهیم بود.

وی ادامه داد: مطالعات اولیه در مورد تعریض اطراف بقعه شیخ صفی توسط مشاور در حال انجام است و در این راستا بایستی سازمان راه و شهرسازی با همکاری شهرداری اردبیل و سازمان میراث فرهنگی استان نسبت به اجرایی کردن عملیات در جهت بازگشایی معابر حریم شیخ صفی‌الدین اردبیلی اقدامات لازم را به عمل آورند.

میرجعفریان خاطرنشان کرد: تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای مشارکت در ساخت و سازها با توجه به نقش مهمی که بخش خصوصی می‌تواند در احیای بافت تاریخی داشته باشد، مهم به نظر می‌رسد و لازم است تمام سعی و تلاش خود را در راستای احیای بافت‌های تاریخی استان به کار گیریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل بر ضرورت حفظ و مرمت بناهای تاریخی استان اشاره کرد و بیان داشت: به لحاظ برخورداری استان اردبیل از اقلیم جغرافیایی مناسب و همچنین جاذبه‌های تاریخی، مذهبی و مناطق گردشگری طبیعی مختلف بایستی گام‌های مؤثری در جهت ساماندهی و حفظ و مرمت آثار تاریخی این استان برداشته شود.

وی اضافه کرد: دولت در سال‌های اخیر در احیای بافت فرسوده و واحدهای مسکونی در این زمینه تسهیلات ویژه‌ای را داده که در کنار آن مرمت آثار تاریخی نیز جزو اولویت‌ها است.

میرجعفریان با بیان اینکه بیشترین بافت فرسوده و تاریخی در شهر اردبیل وجود دارد، اذعان داشت:‌ ما باید راهکارهای مطلوب‌تری را در این زمینه پیش‌بینی کنیم تا هرچه سریع‌تر ساخت و سازها در این زمینه با کیفیت و منطبق بر معماری اسلامی صورت بگیرد.

انتهای پیام/62004/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول