اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان ‌شرقی مطرح کرد

افزایش شرکت سرمایه‌گذاران اروپایی در همایش سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت:حضور دستگاه‌های اجرایی استان در مسیر جذب سرمایه‌گذاری خارجی باید موثر، پویا و فراتر از امور تبلیغاتی باشد.

افزایش شرکت سرمایه‌گذاران اروپایی در همایش سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی عصر امروز در نشست هماهنگی چهارمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی، بر لزوم تعریف و ارائه پروژه‌های زیربنایی در چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در اردیبهشت ماه سال آینده تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود برگزاری موفق سه دوره اخیر این همایش و کسب دستاوردهای باارزش، به نظر می‌رسد در حوزه امور زیربنایی توفیق چندانی حاصل نشده که این ضعف، باید در همایش چهارم برطرف شود.

وی با اشاره به اهمیت پروژه‌های زیربنایی در روند سرمایه‌گذاری، تصریح کرد: این اهمیت به حدی است که برخی از استان‌ها که ورود چندانی در حوزه سرمایه‌گذاری ندارند به خاطر اجرای تنها یک پروژه زیربنایی مانند نیروگاه، بالاتر از آذربایجان‌شرقی قرار گرفته‌اند.

موانع معرفی پروژه‌های زیربنایی به سرمایه‌گذاران برطرف شود

علیرضابیگی با بیان اینکه باید موانع معرفی پروژه‌های زیربنایی به سرمایه‌گذاران برطرف شود، تاکید کرد: معاونت عمرانی استانداری و دستگاه‌های مرتبط ظرف یک هفته پروژه‌های مورد نظر خود را در حوزه امور زیربنایی به دبیرخانه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری معرفی کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه لزوم بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور در چهارمین همایش فرصت‌های سرمایه‌‌گذاری استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: آن چه از بررسی تجربه‌های گذشته برگزاری این همایش، حاصل شده نشان دهنده توفیق‌های باارزش در حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصاد استان است که باید در برگزاری همایش چهارم مورد توجه قرار گیرد.

وی آسیب‌شناسی برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی در سه دوره گذشته را در برگزاری هر چه بهتر همایش چهارم تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود کیفیت برگزاری همایش چهارم بسیار بالاتر از سه همایش قبلی باشد که این امر نیز تنها با مشارکت، هماهنگی و همدلی تمام دستگاه‌های اجرایی استان میسر است.

علیرضابیگی همچنین به لزوم بسترسازی برای تاثیرگذاری همایش چهارم اشاره کرد و افزود: در صورت نیاز، می‌توان با برگزاری برخی همایش‌های واسطه‌ای، زمینه را برای برگزاری هر چه بهتر همایش چهارم مهیا کرد.

استاندار آذربایجان شرقی حضور استان در نمایشگاه‌ها و همایش‌های خارجی را در روند جذب سرمایه‌گذاری موثر دانست و اظهار داشت: حضور آذربایجان شرقی در همایش سرمایه‌گذاری هامبورگ، افزایش شرکت سرمایه‌گذاران اروپایی را در همایش سوم، در پی داشت؛ بنابراین باید از فرصت مراودات خارجی استان، در جهت افزایش شرکت‌کنندگان خارجی همایش چهارم نیز بهره گرفت.

دستگاه‌های اجرایی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی  باید فراتر ار امور تبلیغاتی باشد

علیرضابیگی تاکید کرد: حضور دستگاه‌های اجرایی استان در مسیر جذب سرمایه‌گذاری خارجی باید موثر، پویا و فراتر از امور تبلیغاتی باشد.

وی همچنین به برگزاری همایش‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش‌های شهرستانی فرصت‌های سرمایه‌گذاری می تواند زمینه لازم را در برگزاری هر چه موثرتر چهارمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان فراهم کند.

معرفی 205 طرح به ارزش 6901 میلیون دلار به دبیرخانه همایش

پیش از سخنان استاندار آذربایجان شرقی، دبیر چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی، گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته ارائه کرد.

سیدرضا حسینی با اشاره به ارسال بیش از 4 هزار دعوت نامه به فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذران داخلی و خارجی، جهت شرکت در این همایش گفت: هم‌اکنون کمیته‌های مختلف همایش در شش بخش صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری، عمران شهری، امور زیربنایی و مناطق آزاد فعال بوده و وظایف حوزه‌های مرتبط سرمایه‌گذاری را پیگیری می‌کنند.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان با بیان این که تاکنون 205 طرح به ارزش 6901 میلیون دلار در دبیرخانه همایش دریافت شده، گفت: همایش سوم سرمایه‌گذاری از حیث تنوع و تعدد مدعوین و شرکت‌کنندگان، در میان همایش‌های مشابه بی‌نظیر بوده و همین امر پشتوانه مناسبی برای برگزاری موفقیت‌آمیز همایش چهارم محسوب می‌شود.

در این جلسه مسئولان کمیته‌های شش‌گانه چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی نیز گزارشی از اقدامات این کمیته‌ها را بیان کردند. 

انتهای پیام/600024/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول