اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

سرمایه‌گذاران هتل‌ها تعرفه صنعتی دریافت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: به منظور ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران، شورای شهر و شهرداری گرگان موافق محاسبه عوارض دریافتی از سرمایه‌گذاران بخش اقامتی براساس تعرفه صنعتی هستند.

سرمایه‌گذاران هتل‌ها تعرفه صنعتی دریافت می‌کنند

قربان عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به جلسه مشترک این اداره کل با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار گرگان در ساختمان شورا اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان و شهرداری گرگان بدین منظور در هفته جاری کمیته کارشناسی تشکیل دهند.

این مسئول ضمن تقدیر از حمایت‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری گرگان نسبت به توسعه بخش گردشگری این شهر افزود: سرمایه‌گذاران بخش اقامتی خواستار احتساب تعرفه عوارض براساس واحدهای صنعتی از ستاد تسهیلات سرمایه‌گذاری استان هستند.

به گفته وی، نگاه شورای اسلامی و شهرداری گرگان نسبت به توسعه بخش گردشگری و به ویژه احتساب تعرفه صنعتی برای سرمایه‌گذاران بخش اقامتی مثبت است لذا برای کارشناسی بیشتر کمیته‌ای با حضور کارشناسان میراث فرهنگی و شهرداری در هفته جاری برگزار می‌شود.

5 آذر گرگان در کشور ماندگار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان توسعه زیرساخت‌ها و احیا و مرمت اماکن تاریخی را برای جذب گردشگر به عنوان یک اولویت عنوان کرد.

عباسی با اشاره به واقعه 5 آذر در گرگان گفت: 5 آذر یک واقعه تاریخی به یادماندنی است و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان درصدد تثبیت ملی این واقعه به یادماندنی می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این رابطه با آیات عظام نورمفیدی و میبدی مذاکراتی صورت گرفته و واقعه 5 آذر گرگان دهه فجر امسال در مسجد جامع این شهر رونمایی می‌شود.

این مسئول بازاریابی و فروش صنایع‌دستی را یکی از مشکلات هنرمندان صنایع‌دستی گلستان برشمرد و عنوان کرد: به منظور حمایت از این هنرمندان بازارچه دائمی صنایع‌دستی استان از مدت‌ها قبل در دستور کار قرار داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان اضافه کرد: مکان این بازارچه به مبلغ 2.5 میلیارد تومان در مرکز شهر گرگان خریداری شده و مطابق معماری سنتی مرمت می‌شود.

وی احداث موزه زن در کاخ آقامحمدخان قاجار و موزه زمین‌شناسی در تپه قلعه خندان گرگان را دو برنامه مهم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان عنوان و اذعان داشت: چنانچه بودجه موردنظر برای این پروژه‌ها اختصاص یابد، در سال 92 راه‌اندازی می‌شوند.

انتهای پیام/2307/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول