اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازاریابی سازمان توسعه تجارت ایران:

عمان گزینه مناسب برای مبادلات تجاری است/ مازاد ارزی 20 میلیارد دلاری عمانی‌ها

خبرگزاری فارس: معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه عمان چیزی حدود 20 میلیارد ریال مازاد ارزی دارد، گفت: در شرایط تحریم مبادلات تجاری با عمان می‌تواند فرصتی مناسب برای تجار و بازرگانان باشد.

عمان گزینه مناسب برای مبادلات تجاری است/ مازاد ارزی 20 میلیارد دلاری عمانی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رضا توفیقی در نشست میز کشور عمان که در سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط فعلی تحریم و با توجه به روابط حسنه دو کشور ایران و عمان این امکان فراهم است که تجار ایرانی از این فضای به دست آمده استفاده کنند و موانع و مشکلات پیش رو را بردارند.

وی افزود: وجود پتانسیل‌های مختلف همکاری در حوزه صنعت، معدن و تجارت در کنار دیگر زمینه‌هایی که در کشورمان وجود دارد می‌تواند زمینه مبادلات بازرگانان کشور و استان قزوین را به این کشور عربی فراهم کند.

توفیقی عنوان کرد: کشور عمان با توجه به اینکه از دیرباز در همسایگی کشورمان قرار داشته و در این مدت روابط خوب و به دور از تنشی میان مسئولان دو کشور صورت گرفته است می‌تواند کشوری تأثیرگذار در این مقطع زمانی برای سرمایه‌گذاری باشد.

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد: کشور عمان به دلیل مجاورت جغرافیایی خاص با کشورمان در دسترسی به تنگه هرمز و همسایگی با ایران و مسلمان بودن مردم خود به نوعی می‌تواند بازارهای خوبی را برای درآمدزایی و صادرات غیرنفتی کشورمان در زمینه‌های مختلف فراهم کند.

سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی نیاز کشور عمان است

توفیقی با اشاره به اینکه کشور عمان در زمینه محصولات کشاورزی عملا ضعیف است و کالاهای با کیفیتی ندارد، افزود: تجار قزوینی می‌توانند از این امتیاز بیشترین بهره را بگیرند و با صادر کردن انواع محصولات کشاورزی موجبات رشد و توسعه آن را جدی بگیرند.

وی تصریح کرد: بستر سرمایه‌گذاری در صنایع شیلات کشور عمان می‌تواند برای تجار بازرگانی مهم تلقی شود زیرا مردم این کشور عملا مصرف بالایی در خوراک ماهی و میگو دارند و همین امر می‌تواند زمینه و انگیزه لازم را برای تجار قزوینی فراهم کند.

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه میوه، مرکبات و محصولات باغی می‌تواند درآمد خوبی را برای تجار و بازرگانان قزوینی در پی داشته باشد، عنوان کرد: به هر حال زمینه‌های لازم برای مواد غذایی حلال و سایر محصولات بسته‌بندی و غذاهای آماده از ایران به کشور عمان فراهم است که جا دارد بازرگانان از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

عمان 20 میلیارد ریال مازاد ارزی دارد

وی اضافه کرد: کشور عمان سالانه 49 میلیارد دلار صادرات دارد و این در حالی است که مقدار واردات این کشور 24 میلیارد دلار است که همین نشان می‌دهد این کشور چیزی حدود 20 میلیارد ریال مازاد ارزی دارد و لذا تجار و بازرگانان کشور باید به این نکته توجه بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه عمده محصولات وارداتی کشور عمان از جانب کشورهای آمریکا، آلمان، چین و ژاپن وارد می‌شود، تصریح کرد: کشور ما با توجه به نزدیکی و همسایگی با کشور عمان می‌تواند عمده محصولات وارداتی این کشور حوزه خلیج فارس را در زمینه‌های مختلف از جمله مواد غذایی، محصولات ارگانیک، میوه، مرکبات، صنایع دستی و بخش‌های صنعتی در دستان خود بگیرد.

گفتنی است در این مراسم نیز جمشیدی‌ها رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین، کشاورز قاسمی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین، مبارکی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین، ناصحی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین به همراه جمعی از تجار، بازرگانان و صادر کنندگان استان قزوین حضور داشتند.

انتهای پیام/77004/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول