اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگوی مسئول سمعی و بصری ارشاد یاسوج با فارس عنوان شد

فعالیت 60 کلوپ مجاز در بویراحمد / جمع‌آوری 2 هزار سی‌دی غیرمجاز از بازار یاسوج

خبرگزاری فارس: مسئول واحد سمعی و بصری فرهنگ و ارشاد شهرستان بویراحمد از فعالیت 60 کلوپ مجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: 2000 سی‌دی غیرمجاز از بازار یاسوج جمع‌آوری شد.

فعالیت 60 کلوپ مجاز در بویراحمد / جمع‌آوری 2 هزار سی‌دی غیرمجاز از بازار یاسوج

محسن مصلحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج از اهداف ارشاد اسلامی را حفاظت و صیانت از عرضه محصولات فرهنگی عنوان کرد و گفت: این نهاد فرهنگی و هنری تاکنون اقدامات خوب و مناسبی را به منظور جلوگیری از فروش و رایت غیر مجاز در سطح شهرستان اعمال کرده است.

مسئول واحد سمعی و بصری فرهنگ و ارشاد شهرستان بویراحمد کار فرهنگی را نیازمند سعه صدر در تمامی زمینه‌ها دانست و اظهار کرد: در حوزه سمعی و بصری نظارت‌ها و برنامه‌های فرهنگی به صورت شبانه‌روزی در سطح بازار شهرستان انجام می‌شود تا از میزان انحرافات جوانان و آینده‌سازان کشور کاسته شود.

وی به تهاجم فرهنگی دشمنان نظام در جامعه اشاره کرد و گفت: دشمنان ایران اسلامی با تهاجم فرهنگی خانه و خانواده، دین و مذهب ما را نشانه گرفته اند.

نظارت و تعامل خانواده‌ها بر فرزندان مهم است

مصلحی در تاکید به خانواده‌ها و لزوم میزان آگاهی آنها در برخورد با انواع تهاجم فرهنگی و اطلاع‌رسانی به فرزندان اذعان کرد: دشمنان نظام با وارد کردن برخی فیلم‌های موهن و مستهجن و تاثیرگذاری آنها بر خانواده‌ها سعی بر تزلزل در بین خانواده‌های ایرانی را داشته از این رو ارتباط دوستانه و تعامل با فرزندان از انحرافات موجود جلوگیری می‌کند.

وی در تاکید به نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط ابراز داشت: آموزش و پرورش از نهادها و ارگان‌هایی است که بسیاری از آموزش‌های لازم را در مقاطع مختلف تحصیلی می‌دهد تا از میزان انحرافات در خانواده‌ها و جامعه کاسته شود.

این مسئول به نحوه نظارت و توزیع سی‌دی‌های غیر مجاز در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: برخی افراد سودجو با توجه به منفعت و سود حاصله از آن در کنار خیابان‌ها اقدام به فروش غیر مجاز این اقلام کرده و به محض مشاهده نیروی انتظامی متواری می‌شوند.

مصلحی نقش نیروی انتظامی را به نسبت سال‌های گذشته در شهرستان مناسب ارزیابی کرد و گفت: با همکاری و هماهنگی نیروی انتظامی و بازرسی‌های صورت گرفته از کلوپی‌ها در سه ماهه گذشته بیش از 12 مورد بازرسی از کیس‌ها، 12 مورد بازرسی فلش و جمع‌آوری 2 هزار CD و DVD در سطح بازار یاسوج صورت گرفته است.

دستگاه‌های فرهنگی به میدان آیند

مسئول واحد سمعی و بصری فرهنگ و ارشاد شهرستان بویراحمد مهمترین مشکل در این حوزه را رایت غیر مجاز عنوان کرد و گفت: در گذشته صدور مجوز بسیار مشکل بوده ولی امروزه به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم‌های کنونی هر فرد بدون فن و عدم آگاهی لازم از فیلم‌ها و حربه‌های دشمنان اقدام به راه‌اندازی کلوپی‌ها و فروش برخی فیلم‌های غیر اخلاقی و مستهجن می‌کند.

مصلحی تعداد کلوپی‌های مجاز در شهرستان بویراحمد را 60 باب بیان کرد و گفت:  هدف دشمن از بین بردن اصول و مبنای دینی جوانان بوده با توجه به این امر تفکیک سنین در گیم‌نت‌ها بسیار مهم بوده و در صورت مشاهده و گزارش با متخلفین برخورد قانونی اعمال می‌شود.

وی گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به تنهایی قادر به مقابله با هجمه‌های فرهنگی نبوده از این رو می‌طلبد نهادها و دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/82011/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول