اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ارشاد اسلامی شهرستان بویراحمد:

محتوای CDهای غیرمجاز ترویج فرهنگ غلط است / همکاری همه دستگاه‌ها در کاهش انحرافات مؤثر است

خبرگزاری فارس: رئیس ارشاد اسلامی شهرستان بویراحمد با بیان اینکه محتوای CDهای غیرمجاز ترویج فرهنگ غلط است، گفت: تعامل و همکاری همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها در کاهش انحرافات و معضلات مؤثر است.

محتوای CDهای غیرمجاز ترویج فرهنگ غلط است / همکاری همه دستگاه‌ها در کاهش انحرافات مؤثر است

سالار احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به اهداف و رسالت ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: از اهداف این نهاد فرهنگی نظارت بر مجوزهای صادر شده در حوزه نشر و چاپ، سمعی بصری، کتاب و کانون آگهی و تبلیغات است.

رئیس ارشاد اسلامی شهرستان بویراحمد زیر شاخه‌های حوزه سمعی و بصری را گیم‌نت‌ها و بازی‌های رایانه‌ای، مطبوعات و رسانه‌ها عنوان کرد و گفت: به منظور حساسیت موضوع کارشناسان این واحد نظارت بر گیم‌نت‌ها و کلوپی‌ها در سطح شهر را به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه در دستور کار قرار داده‌اند.

احمدی بیشترین مشکل و معضل در سطح بازار را رایت و فروش CD غیر مجاز عنوان کرد و ابراز داشت: با همکاری و مشارکت مشترک اداره نظارت بر اماکن عمومی، شهرداری، دادگستری و مجمع امور صنفی شهرستان مقرر شد با متخلفان برخورد لازم مطابق قانون اعمال شود.

محتوای CDهای غیرمجاز ترویج فرهنگ غلط است

وی تأثیرات مخرب CD غیرمجاز و اخلاقی را اثرپذیری نامناسب بر بنیان خانواده‌ها دانست و گفت: محتوای برخی از CDها به واضح خشونت، مسائل اخلاقی و ترویج فرهنگ غلط بوده از این رو می‌طلبد خانواده‌ها، نهادها و دستگاه‌های فرهنگی همت مضاعفی داشته باشند.

این مسئول دیگربرنامه و هدف این نهاد را اصلاح و رفع موانع موجود عنوان کرد و گفت: تأثیرات مخرب سی دی‌های غیرمجاز در سطح جامعه مشهود است و این نهاد فرهنگی آموزش، پیشگیری و بازدارندگی عوامل مخرب‌زا را در دستور کار خود قرار داده تا جامعه‌ای سالم و عاری از مشکل داشته باشیم.

احمدی تصریح کرد: خانواده‌ها، نهادهای دولتی، خصوصی و مردم نهاد با برنامه‌ریزی صحیح و  شناسایی نیازهای نسل جوان جهت اوقات فراغت جامعه هدف را در برنامه کاری خود قرار دهند تا از میزان انحرافات و مشکلات موجود در سطح جامعه کاسته شود.

رئیس ارشاد اسلامی شهرستان بویراحمد نقش خانواده‌ها در کاهش انحرافات را مهم تلقی کرد و گفت: در نظام اجتماعی نقش خانواده‌ها رکن اساسی بوده و با نظارت و آگاهی، حمایت از فرزندان و هشدارهای لازم جهت آگاه‌سازی فرزندان در کاهش آسیب‌ها مؤثر است.

وی نقش آموزش و پرورش در کاهش انحرافات در سطح جامعه را مهم عنوان کرد و ابراز داشت: این نهاد آموزشی و دیگر نهادهای خصوصی باید شناخت و آگاهی لازم بر عواقب سوء CDهای غیرمجاز را به دانش‌آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی آموزش دهند.

کمترین آسیب‌پذیری کهگیلویه و بویراحمد به نسبت کشوری

احمدی توزیع غیر مجاز CDها در سطح شهرستان و به تبع آن استان را به نسبت دیگر استان‌ها دارای کمترین آسیب‌‌پذیری عنوان کرد و گفت: با وجود بازرسی‌های گسترده برای ورود و توزیع اقلام با هماهنگی دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی اقدامات جدی جهت کنترل این اقلام اعمال می‌شود.

این مسئول فرهنگی اذعان کرد: در حوزه فرهنگ تنها نهادهای فرهنگی و دولتی توانایی مقابله با هجمه‌های فرهنگی  دشمنان را نداشته از این رو همکاری تمامی نهادها و دستگاه‌ها در کاهش و اثرپذیری عوامل سوء بر جامعه می‌‌تواند مؤثر و مثمر ثمر واقع شود.

همکاری دستگاه‌ها در کاهش آسیب‌ها مؤثر است

وی بیشترین نهاد مرتبط با کودکان و نوجوانان در سطح جامعه را آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته سعی بر ورود دیگر نهادهای دولتی و خصوصی در کاهش معضلات و عواقب مخرب و آسیب‌زای فیلم‌ها و بازی‌های غیر مجاز در سطح جامعه هستیم.

احمدی تصریح کرد: توجه به نوع فرهنگ در سطح جامعه مهم و ضروری بوده از این رو می‌طلبد تمامی نهادها و دستگاه‌های امر فرهنگ اقدامات و همکاری لازم را داشته باشند تا از میزان انحرافات در سطح جامعه کاسته شود.

انتهای پیام/82011/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول