اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

حداقل دستمزد کارگران افزایش یابد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: حداقل دستمزد مصوب شده برای کارگران باید افزایش پیدا کند تا آن‌ها در تامین نیازهای زندگی خود با مشکلات کمتری روبه‌رو شوند.

حداقل دستمزد کارگران افزایش یابد

نادر قاضی‌‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: حداقل حقوقی که هم‌اکنون کارگران طبق قانون دریافت می‌کنند 395 هزار تومان است که مبلغ فوق به هیچ عنوان هزینه‌های یک زندگی معمولی را تکافو نمی‌کند لیکن لازم است در راستای افزایش این مبلغ اهتمام شود.

وی تصریح کرد: باید متناسب با نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی، میزان حقوق کارگران واحدهای صنعتی و تولیدی افزایش پیدا کند ولی تاکنون از این موضوع غفلت شده است پس می‌طلبد در این راستا قدم‌‌هایی برداشته شود، حق و حقوق کارگران به شکل عادلانه‌ای پرداخت شود.

این نماینده مجلس افزایش دستمزد کارگران را حق مسلم این قشر از جامعه دانست و افزود: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به اهمیت این موضوع واقف بوده و برای تحقق یافتن آن به طور مستمر تلاش کرده و از راه‌های قانونی این موضوع را پیگیری می‌کنند تا تحقق پیدا کند.

وی کارگران را از جمله اقشار تاثیرگذار در جامعه دانست و افزود: چرخ اقتصاد هر کشور به دست کارگران و تلاشگران واحدهای تولیدی و صنعتی به حرکت درمی‌آید بر این ‌اساس موتور محرکه صنعت و اقتصاد قلمداد می‌شوند بنابراین لازم است در راستای رفع مشکلات و استیفای حق و حقوق آنها اهتمام شود.

قاضی‌پور با اشاره به اینکه هم‌اکنون در انتهای سال رونق تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: کارگران در تحقق یافتن شعار سال و منویات مقام معظم رهبری نقش غیر قابل انکاری دارند به همین دلیل باید در راستای رفع مشکلات مختلف به ویژه مسائل معیشتی آن‌ها گام برداشته شود تا ساعی‌تر و دلگرم‌تر از گذشته به فعالیت مبادرت کنند.

انتهای پیام/61002/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول