اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

دولت نباید رقیب مردم باشد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: دولت نباید رقیب مردم باشد بلکه باید کارها در اختیار مردم گذارده شود و دولت کار را مدیریت کند.

دولت نباید رقیب مردم باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان حجت‌الاسلام  مصطفی پورمحمدی پیش ازظهر امروز در جریان سفر خود به این شهرستان و حضور در همایش نقش مردم در اجرای قانون اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان از عظمت ایران داشت و نشان داد مردم مردانه با انقلاب هستند. در این بین مشکلاتی نیز وجود دارد که باید به وسیله خود مردم حل شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران همه چیز را در اختیار مردم قرار داده است و مشکلات نیز می‌تواند به دست خود مردم حل شود. راه‌حل رفع بسیاری از مشکلات انجام انتخاب درست و اتخاذ تصمیم مناسب است چراکه تاوان انتخاب نادرست را خود مردم خواهند داد.

وی اضافه کرد: به طور مثال در حوزه شهری در ماه‌های آینده انتخابات شورای شهر را داریم اگر مردم به نتیجه برسند که اعضای این دوره شورا کارهای خوبی را انجام داده و در راه خدمت به مردم حرکت کرده‌اند می‌توانند مجدداً به آنها رای دهند اما اگر این طور نبوده است باید به انتخاب از بین دیگران پرداخت و بهترین‌ها را برای شهر خود برگزینند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان‌کرد: در انتخابات رئیس جمهور نیز همین مسئله صادق است و اگر به این نتیجه برسیم که اقدامات رئیس جمهور در مسائل مختلف اجرایی و قانونی مطابق انتظارات نبوده باید انتخابی بهتر و مناسب‌تر انجام داد.

وی افزود: ما معتقد به بزرگ بودن دولت نیستیم و دولت نباید رقیب مردم باشد بلکه باید کارها در اختیار مردم باشد و دولت کار را مدیریت کند.

* فرهنگ نظارت‌پذیری را باید نهادینه کرد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: این سازمان از لحاظ تشکیلاتی و پرسنل جزء کوچک‌ترین سازمان‌هاست. این بدین دلیل است که ما معتقدیم باید فرهنگ نظارت‌پذیری را در جامعه نهادینه و نظارت را مردمی کنیم.

پورمحمدی تصریح کرد: در این راستا سازمان بازرسی اقدام به جذب بازرسان افتخاری در سطح کل کشور کرده تا در زمینه انجام وظایف خود و همچنین ایجاد فرهنگ نظارت‌پذیری یاری‌گر این سازمان باشند.

انتهای پیام/72008/غ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول