اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

پالایشگاه آبادان محل تاخت و تاز اجنبی بود/ انقلاب اسلامی شرایط را تغییر داد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: پالایشگاه آبادان در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به محلی برای تاخت و تاز اجنبی‌ها تبدیل شده بود.

پالایشگاه آبادان محل تاخت و تاز اجنبی بود/ انقلاب اسلامی شرایط را تغییر داد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی که امروز به آبادان سفر کرده بود پس از بازدید از پالایشگاه آبادان و مشاهد دستاوردهای جدید این پالایشگاه در زمینه‌ تولید فرآورده‌های نفتی در سخنانی اظهار کرد: پالایشگاه آبادان به عنوان قدیمی‌ترین پالایشگاه کشور و یکی از پالایشگاه‌های قدیمی در دنیا در آستانه عبور از یک‌صد سالگی خود قرار دارد.

وی افزود: این پالایشگاه در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به محلی برای تاخت و تاز اجانب و به ویژه انگلیسی‌ها تبدیل شده بود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: در واقع در آن دوران شرایطی فراهم شده بود که مردم ایران و به ویژه آبادان منفعتی از وجود پالایشگاه نمی‌بردند. انگلیسی‌ها نفت پالایش شده در پالایشگاه آبادان را حمل بر خودروهای جنگی و ناوهای دریایی کرده و برای تقویت ناوگان دریایی خود از آن استفاده می‌کردند.

پورمحمدی اضافه کرد: در جنگ‌های جهانی اول و دوم نیز پالایشگاه آبادان به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز متفقین مورد استفاده قرار می‌گرفت.بعدها آلمان‌ها نیز برای منابع انرژی مورد نیاز خود چشم طمع خود را به این پالایشگاه و کشور ایران که به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع تامین نفت بود دوختند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: این شرایط موجب شده بود تا پالایشگاه آبادان و قدیمی‌ترین پالایشگاه کشور سال‌ها در مدیریت بیگانگان باقی بماند.

وی ادامه داد: بیگانگان از این حضور خود یک هدف داشتند که آن سلطه بر کشور بود که خوشبختانه انقلاب اسلامی ایران همه این شرایط را تغییر داد.

پورمحمدی در پایان با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی ایران و اتکا به توان جوانان کشور این پالایشگاه با افتخار در حال توسعه فعالیت‌های خود است، خاطرنشان کرد: نمونه آن فازهای بنزین‌سازی است که با پیشرفته‌ترین امکانات و تجهیزات ایجاد شده است.

انتهای پیام/72008/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول