اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زاکانی در پاسخ به فارس:

هاشمی قصد حضور جدی در انتخابات ریاست جمهوری را دارد

خبرگزاری فارس: سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی هاشمی گفت: آقای هاشمی می‌خواهد حضور جدی در انتخابات داشته باشد، یا خودش یا فردی که مورد تاییدش است، می‌آیند ولی اگر نیاید برای خودش بهتر است.

هاشمی قصد حضور جدی در انتخابات ریاست جمهوری را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا زاکانی صبح امروز در نشستی مطبوعاتی که در محل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی خراسان‌رضوی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر اظهار کرد: حضرت امام (ره) در وصیت‌نامه نورانی خود فرمودند که این انقلاب یک ودیعه الهی بوده و حساب آن با سایر انقلاب‌ها در جهان جدا است؛ تجربه 34 سال گذشته نیز این بیان امام راحل (ره) را به اثبات رسانده است چرا که منشأ و آغاز این انقلاب با انگیزه‌ای الهی رقم خورد بنابراین متفاوت از سایر انقلاب‌ها است.

وی افزود: از حیث شیوه و روش نیز که بر مبنای رشد عمومی جامعه و آگاهی‌های مردم شکل گرفت هم متفاوت از سایر انقلاب‌ها است؛ بنابراین در اصل تأسی از اسلام و ارزش‌های آن و هم در نوع رهبری خودش که رهبری حضرت امام (ره) در اصل انقلاب بود و هم در شیوه مبارزه و حضور مردم و به پاخاستن یکپارچه ملت ایران امتیازاتی را ایجاد کرد که متفاوت از سایر انقلاب‌ها شد و امروز نیز شاهد آغاز سی و پنجمین سال انقلاب اسلامی هستیم.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تاکید بر اثرات انقلاب اسلامی ایران در سراسر جهان به ویژه در کشورهای اسلامی و منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا خاطر نشان کرد: دو ویژگی و عنصر موفق همیشه در مسیر انقلاب ما رخ‌نمایی کرده است که اولین عنصر آن رهبری این انقلاب بوده چه در زمان امام (ره) و چه در زمان مقام معظم رهبری که سکانداری این انقلاب را بر عهده گرفتند و از هر چالشی برای ما یک فرصت فراهم کردند.

زاکانی در ادامه عنصر دوم را مردم و حضور همیشگی توده‌های مردمی در صحنه بر اساس تکلیف در عرصه‌های دفاع از انقلاب دانست و تصریح کرد: همه ساله راهپیمایی 22 بهمن در راستای تجلی حضور مردم در صحنه و اراده ملی برای میثاق مجدد با آرمان‌های امام و شهدا، اعلام آمادگی در تبعیت از رهبری انقلاب و مخالفت با خواست دشمن و بدخواهان ایران اسلامی و انقلاب اسلامی رقم می‌خورد.

*ملت ایران در 22 بهمن بار دیگر در دفاع از آرمان‌ها و شعارهای انقلاب به صحنه می‌آیند

وی یادآور شد: امیدواریم امسال هم علی‌رغم همه فشارها و تهدیداتی که نظام سلطه انجام می‌دهد بار دیگر ملت با بصیرت ایران اسلامی در مقام دفاع از آرمان‌ها و شعارهای اساسی انقلاب در صحنه حاضر شوند و به مدد الهی پاسخ محکمی به نظام سلطه و ایادی آن بدهند.

وی متذکر شد: قطعا بدین صورت ملت بزرگ ایران ضمانت و مقدمه‌ای مطمئن برای ورود به ماه‌های آینده که ماه‌های بسیار حساسی است، پایه‌ریزی می‌کنند و نشان دهند که مردم علی رغم همه فشارها و کاستی‌ها از اساس انقلاب، آرمان‌های خود و رهبری معظم انقلاب دست نمی‌کشند.

به گفته سخنگوی فراکسیون اصولگرایان در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دروغین مذاکره از سوی آمریکا در مقام لفظ و برای ایجاد زمینه تفرقه در جامعه اسلامی مطرح شده است.

*قبل از معرفی نامزد نهایی جمعیت باید لوازم حضور فعال را در جامعه فراهم کرد

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در ادامه در پاسخ به سؤال فارس در ارتباط با فعالیت‌های انتخاباتی جمعیت رهپویان اذعان کرد: جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ماه‌هاست که فعالیت خود را آغاز کرده ولی از زاویه‌ای این زاویه متفاوت از مسیرهایی است که دیگر دوستان در حال طی کردن آن هستند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که باید از زاویه اقتضائات و نیاز انقلاب اسلامی در صحنه حاضر شده و بر اساس نیاز انقلاب وظیفه خود را تعیین کنیم بنابراین از ماه‌های گذشته فعالیت‌های مطالعاتی و تلاش‌های نظری در حوزه شناخت اقتضائات امروز کشور در جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی توسط تیم‌های کارشناسی متشکل از اساتید حوزه و دانشگاه شروع شده و برای ما دست مایه‌ای جدی از مبانی نظری در حوزه‌های تخصصی در قالب گفتمان پیشرفت اسلامی را مهیا کرده است و اکنون نیز در حال تنظیم برنامه‌های تحول‌گرایانه و پیشرفت‌جویانه در قالب اصلاحات اسلامی و در چارچوب قانون اساسی و تحت اشارات و تاکیدات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری هستیم.

زاکانی اظهار کرد: معتقدیم که پیش از انتخاب نامزد نهایی جمعیت می‌بایست لوازم حضور فعال در جامعه که همان گفتمان پیشرفت اسلامی است را فراهم کنیم بنابراین در حال حاضر فعالیت‌های ما معطوف به این کار است.

وی با تاکید بر این مطلب که معرفی نامزد نهایی جمعیت به جامعه در حال حاضر زود است، گفت: هنوز باید فضا شفاف‌تر شود؛ از طرفی ما معتقدیم باید اصل جهت‌گیری اصولگرایان در کشور حفظ شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بنابراین اگر جریاناتی قصد داشته باشند که این جهت‌گیری را تغییر دهند و گفتمان اصولگرایی در کشور دچار آسیب شود قطعا همه اصولگرایان باید به یک نامزد جهت حضور در رقابت انتخاباتی برسند تا هم ابهامی برای مردم ایجاد نشود و هم ما با تفرقه در میان اصولگرایان و ایجاد زمینه پیروزی مخالفین گفتمان مواجه نشویم.

وی تاکید کرد: اما در عین حال اگر مخالفین ما نتوانستند ظرفیت‌های لازم را برای حضور در صحنه و جامعه کسب کنند، قطعا توصیه ما تکثر کاندیداست چرا که همین تکثر در این مرحله یک حسن و ویژگی محسوب شده و امکانی را برای بلوغ مجدد جریان انقلاب فراهم می‌کند.

*هاشمی می‌خواهد حضور جدی در انتخابات داشته باشد

وی در بخش پایانی سخنان خود در پاسخ به خبرنگار فارس در ارتباط با فعالیت‌های انتخاباتی هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: به نظر بنده سال‌هاست که مردم از شیوه‌های مدیریتی و الگوهای مورد نظر هاشمی رفسنجانی عبور کردند و بازگشت به الگوهایی که در اواخر دهه 60 و ابتدای دهه 70 تجربه و ناکامی خود را معلوم کرده یک ارتجاع به گذشته و بازگشت به عقب بوده که البته اساساً با سیر رو به جلوی انقلاب اسلامی در تضاد است.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر اینکه اگر این بار هم هاشمی بنای حضور جدی در عرصه انتخابات داشته باشد بار دیگر با «نه» ملت با بصیرت ایران مواجه می‌شود، خاطر نشان کرد: هاشمی می‌خواهد حضور جدی در انتخابات داشته باشد یا خودش یا فردی که مورد تاییدش است، می‌آیند با این حال دوره اندیشه وی سال‌ها است که گذشته بنابراین توصیه ما به وی این است که اگر نیاید برای خودش بهتر است.

انتهای پیام/70003/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول