اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌های حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در قم

تمرین خط پورمحمدی با نوشتن مرگ بر شاه و درود برخمینی

خبرگزاری فارس: پورمحمدی از کسی که به وی در دوران قبل از پیروزی انقلاب با زغال و با نوشتن مرگ بر شاه و درود بر خمینی تمرین خط داد، تقدیر کرد.

تمرین خط پورمحمدی با نوشتن مرگ بر شاه و درود برخمینی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم بزرگداشت دهه مبارک فجر از سوی مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم جمعه شب با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مسجد زین‌العابدین خیابان چهارمردان قم برگزار شد.

* مراسم از ساعت 19 آغاز شد و در ابتدا یکی از مداحان اهل بیت به مدیحه‌سرایی پرداخت.

* سخنران این مراسم تقریبا از ابتدای برنامه همراه با حجت‌الاسلام علی بنایی در مراسم حضور داشت.

* باقرپناهی رئیس شورای استان، اخوان عضو شورای اسلامی استان قم، عابدینی‌پور شهردار اسبق قم، علی نیکان قمی فرماندار اسبق قم در این مراسم حضور داشتند.

* رئیس سازمان بازرسی کل کشور ساعت 19:30 پشت تریبون رفت و حدود یک ساعت به ایراد سخن پرداخت.

 

* پورمحمدی در این مراسم در ابتدا به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول 33 سال گذشته پرداخت و در ادامه ضعف‌ها و قوت‌های کشور در دو حوزه اقتصادی و سیاسی را تحلیل کرد.

* وی در بخشی از سخنان خود به سیاه‌نمایی غرب از ایران اشاره کرد و گفت: من میهمانان زیادی از اروپا داشته و دارم که هر کدام آدم‌های صاحب نظری هستند؛ این افراد وقتی به ایران می‌آیند، می‌گویند برداشت دیگری از ایران در ذهن خود داشتند.

* پورمحمدی علت عصبانیت آمریکا از پیشرفت‌های ایران را به همین دلیل دانست و اظهار داشت: آنها عمری تلاش کردند تا ما را کشوری عقب‌مانده نشان دهند، به همین دلیل پیشرفت‌های ایران در بخش‌های مختلف خون آنها را به جوش می‌آورد.

* رئیس سازمان بازرسی کشور گفت: یک عده وابسته، فریب‌خورده و ساده‌لوح، ضدانقلاب در داخل کشور دل مردم را بر اساس سیاه‌نمایی دشمنان خالی می‌کنند، اما مردم ما فهیم و دارای درک سیاسی‌ هستند.

 

* پورمحمدی در این مراسم به نقاط قوت ایران در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی اشاره کرد، ولی انتقاد جدی نیز به برخی از سیاست‌های اقتصادی و سیاسی کشور داشت.

* در بخش پایانی این مراسم از علی نیکان قمی فرماندار اسبق قم و معاونت فعلی مسجد جمکران، عابدینی‌پور شهردار اسبق قم، حجازی عضو اتاق بازرگانی قم و ریاست سندیکای موتورسیکلت ایران و محمد انبارداران فعال ورزشی و فرهنگی تقدیر شد.

 

* پورمحمدی قبل از پایان سخنانش با اشاره به تقدیر از نیکان قمی، از وی به عنوان یک چهره انقلابی یاد کرد و به ذکر خاطره‌ای از سال‌های 44 و 45 پرداخت.

* رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه آقای نیکان به گردن من حق دارد، گفت: من بچه کلاس اول بودم و حدود شش سال داشتم و تازه خواندن و نوشتن بلد شده بودم که این علی‌ آقای عزیز در مغازه پدر ما کار می‌کرد.

وی افزود: ما وقتی می‌خواستیم با هم جایی برویم، ایشان چون بزرگتر بود دست من را می‌گرفت؛ هنوز یادم هست چند بار از این کوچه پس کوچه‌های گذرخان، گذر جدا و کوچه کلاه فرنگی که عبور می‌کردیم ایشان یک زغال سیاه بر می‌داشت و با نوشتن مرگ بر شاه و درود بر خمینی به ما تمرین خط می‌داد.

پورمحمدی گفت: انقلاب به برکت رشادت‌ها، همت‌ها، آگاهی‌ها و بصیرت‌هایی که در متن این جامعه اینگونه حضور داشتند شکل گرفت.

* وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: ان‌شاءالله خدا قم عزیز، قهرمان و پیشتاز را که عش آل اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برای همیشه سرفراز نگه دارد.

* در پایان این مراسم مردم زیادی به دور پورمحمدی جمع آمدند و در خصوص مسائل مختلف کشور به ویژه اتفاقات اخیر مجلس از وی سوال کردند.

انتهای پیام/78010/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول