اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منطقه 4 سازمان بازرسی کل کشور:

برخی برای حرکت در چارچوب قانون نیازمند ملک مقرب هستند

خبرگزاری فارس: رئیس منطقه 4 سازمان بازرسی کل کشور گفت: خلأ کار ما اینجاست که برخی‌ها گویی باید به ملک مقرب مجهز باشند تا در چارچوب قانون حرکت کنند.

برخی برای حرکت در چارچوب قانون نیازمند ملک مقرب هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، اکبر عابدی ظهر امروز در همایش نقش نخبگان و شوراها در ارتقا نظام سلامت اداری با بیان اینکه یکی از فرآیندهایی که هر حکومتی برای اجرای فرامین دارد، نظارت است، اظهار داشت: دستگاه نظارت موجب اعتماد عمومی و مردمی می‌شود که سیستم اداری کشور تحت کنترل و رعایت ضوابط قانونی شود.

وی با اشاره به سه سال گذشته ستاد منطقه چهار کشور خاطرنشان کرد: در این مدت 37 هزار 237 گزارش بازرسی، در بازرسی‌های انجام شده به منطقه واصل شده است.

رئیس منطقه 4 سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: در 10 ماهه امسال 548 گزارش بازرسی انجام شده به منطقه ارسال شده اما همه بازرسی‌های ما منجر به خروج گزارش نبوده چرا که برخی مختومه شده و بایگانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 157 پرونده و گزارش بازرسی در ستاد منطقه 4 رسیدگی شده است، افزود: در 10 ماهه امسال نیز 468 گزارش رسیدگی شده است.

عابدی با بیان اینکه 490 پرونده از ابتدای فعالیت منطقه تاکنون رسیدگی شده است، بیان داشت: 180 مورد گزارش پرونده در مدت 10 ماهه به دستگاه‌ها، وزارتخانه و مراجع ذی‌ربط توسط منطقه ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد گزارش از سال شروع فعالیت منطقه، 988 نفر به مراجع مختلف قضایی، انتظامی برای رسیدگی به تخلفات اداری معرفی کردیم و در طی 10 ماهه 330 نفر که رقم بالایی است، به مراجع قضایی ارسال شده است.

رئیس منطقه 4 سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: تعدادی از گزارش‌ها را نیز در ردیف گرفتیم و تعدادی را با اصلاح و تذکر رسیدگی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: با شدت برخورد و عدم اغماضی که از گذشته تاکنون داشتیم، به مدیران کمک کردیم آن جا که تنگنا و گیرهای قانونی دارند، مشکلشان را حل کنیم اما خلأ ما اینجاست که برخی‌ها گویی باید به ملک مقرب مجهز باشند تا در چارچوب قانون حرکت کنند.

عابدی در پایان اذعان کرد: مسئله‌ای که می‌تواند به حلقه نظارتی و تکمیل این حلقه کمک کند، استفاده از ظرفیت‌های نخبگان شوراها و تشکل‌های مردم‌نهاد است که امیدواریم به نظارت مفید و مؤثر منجر شود.

انتهای پیام/89003/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول