اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی:

پیش‌نویس دولت برای تغییر قانون تامین اجتماعی اشکال دارد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور در انتقاد به پیش‌نویس تهیه شده دولت برای تغییر قانون تامین اجتماعی گفت: قانون کار دارای قدمت 37 ساله نیاز به تغییر ندارد.

پیش‌نویس دولت برای تغییر قانون تامین اجتماعی اشکال دارد

سید هادی ساداتی بعد از ظهر امروز در حاشیه نخستین همایش ایمنی کارگران ساختمانی در مرکز استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: به لحاظ وجود کارشناسان ایمنی در مازندران غنی هستیم و ارشدترین نفرات را در کل کشور داریم.

وی ادامه داد: ثبت‌نام کلاس‌های آموزش ایمنی کارگران ساختمانی باید از روز شنبه در سطح استان مازندران انجام شود.

مسئول انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران در بخشی دیگری از سخنانش با انتقاد از عدم رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی و ایجاد تبعیض بین تشکل‌ها در تامین اجتماعی اظهار داشت: بر اساس اصل 136 قانون کار، تمام نمایندگان رسمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های جهانی کار و برخی تشکل‌های کارگری باید در هیئت امنای تامین اجتماعی حاضر باشند.

وی تصریح کرد: در هیئت امنای تامین اجتماعی نماینده کارگران حضور ندارند و یا در هیئت‌های تشخیص و یا شورای سازش و حل اختلاف نماینده انجمن کارگری حضور ندارند.

ساداتی در ادامه به اقدامات دولت برای تغییر قانون کار اشاره کرد و افزود: قانون تامین اجتماعی که در کشور دارای 37 سال قدمت است چه نیاز به تغییر دارد.

عضو هیئت مدیره کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور ادامه داد: اگر نیاز به اصلاح برخی مفاد آن است، مجلس در حال اقدام است و نباید کلیات قانون کار در کشور تغییر کند.

وی در ادامه با اشاره به بخشی از پیش‌نویس ارائه شده دولت برای پرداخت حق السهم کارگر برای بیمه که در این پیش‌نویس از 7 درصد به 9 درصد تغییر یافت، تاکید کرد: اگر سهم کارگر در پرداخت حق بیمه افزایش پیدا کند و پول بیمه تکمیلی را نیز پرداخت کند آیا به عدالت نزدیک است که خدمات قابل قبولی را از نظر درمانی دریافت نکند.

این مسئول بخش کارگری کشور تصریح کرد: در تغییر قانون تامین اجتماعی ایراد و اشکال قانون تامین اجتماعی مطرح نیست بلکه اینطور که مشخص است، تضعیف سازمان تامین اجتماعی و محو شدن وظایف و تعهدات این سازمان در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان گفت: از نظر کارگران ساختمانی تنها استقلال مالی و اداری سازمان تامین اجتماعی به عنوان تنها ارائه‌دهنده خدمات بیمه‌ای و حفظ منابع و خدمات بیمه‌ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی برای نسل آینده و کارگران مهم است.

انتهای پیام/86004/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول