اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان خبر داد

بدهی 60 میلیارد تومانی اتوبوسرانی اصفهان به تامین اجتماعی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: بیشترین مبلغ بدهی به سازمان تامین اجتماعی با مبلغی بیش از 60 میلیارد تومان مربوط به شرکت اتوبوسرانی است.

بدهی 60 میلیارد تومانی اتوبوسرانی اصفهان به تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی اصغر دادخواه ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر 966 هزار نفر را به صورت بیمه شدگان اصلی زیرپوشش قرار داده و در حدود 60 درصد جمعیت استان زیرپوشش سازمان هستند.

وی تصریح کرد: مستمری‌بگیران از 920 هزار نفر به 966 هزار نفر نسبت به اسفند سال 1390 رشد داشته است و عیدی مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی که تعداد آنها به 172 هزار نفر می‌رسد در بهمن‌ماه و پس از تأمین اعتبار لازم پرداخت می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: تمام مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان را انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به آمار بیمه شدگان راننده تاکید کرد: بیمه شدگان در این بخش در حال حاضر از 54 هزار نفر به 74 هزار نفر رسیده‌اند و بیمه‌های تاکسی داران نیز از 22 هزار نفر به 37 هزار نفر رسیده است.  

دادخواه اضافه کرد: شرکت اتوبوس‌رانی شهر اصفهان با مبلغ 60 میلیارد تومان بدهی، رتبه نخست بدهکاران تأمین اجتماعی استان اصفهان را از آن خود کرده است.

وی با بیان اینکه با بستن برخی از حساب‌های شهرداری اصفهان، تاکنون، مبلغ 500 میلیون تومان را از این حساب‌ها برداشت کرده‌ایم، بیان داشت: با گرفتن حکم قضایی تلاش داریم تکلیف این طلبکاری را هر چه زودتر مشخص کنیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان تاکید کرد: طلبکاری تأمین اجتماعی استان اصفهان از تمامی مراکز مبلغی در حدود 360 میلیارد تومان است.

وی اشاره‌ای به قانون بخشودگی جرایم بیمه در بند 9 بودجه سال 1391 کرد و گفت: تاکنون مراکزی که بدهکاری‌های آنها مبالغ ریز را شامل می‌شده، بیشترین مراجعات را به تأمین اجتماعی استان اصفهان داشته‌اند.

دادخواه با بیان اینکه بیشترین آمار بیمه شده کارگران بخش کشاورزی و با تعداد 22 هزار نفر از آن این استان است، تاکید کرد: در صورت تأیید نهایی، کارفرمایان بخش کشاورزی نیز از خدمات تأمین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

وی در مورد اینکه هزینه‌های بیمه پرداختی قشر قالیبافان و هنرمندان تنها در شعبه تأمین اجتماعی مرکز میسر است، تصریح کرد: این امر به صورت موقتی انجام شده و تلاش داریم سازمان‌های اقماری تأمین اجتماعی نیز قادر به دریافت هزینه‌های این نوع بیمه‌شدگان که جز بیمه شدگان خاص محسوب می‌شوند میسر شود.

این مسئول با اشاره به سقف پرداختی تأمین اجتماعی به مستمری‌بگیران خود گفت: یک شخص در دو سال آخر کاری خود به اندازه حقوق دریافتی و پرداخت حق بیمه کامل، به همان نسبت از حقوق بازنشستگی استفاده خواهد کرد.

وی ادامه داد: در 40 شعبه تأمین اجتماعی استان اصفهان، 1 میلیون و 600 هزار دفترچه درمانی صادر شده تا مردم بتوانند از مراکز درمانی ملکی و غیر ملکی سارمان تأمین اجتماعی بهره ببرند.

دادخواه تاکید کرد: طبق مصوبه مجلس جانبازان گرانقدر میهنمان بر اساس آخرین حقوق و مزایای خود بازنشسته می‌شوند.

انتهای پیام/63020/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول