اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی بشرویه خبر داد

احداث 2 بند خاکی در بشرویه

خبرگزاری فارس: رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بشرویه گفت: در راستای اجرای پروژه‌های آبخیزداری دو بند خاکی در حوزه سیاه‌ریگ و روستای مجد شهرستان بشرویه در دست اجرا است.

احداث 2 بند خاکی در بشرویه

رضا مقیمیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: پروژه‌های آبخیزداری از جمله فعالیت‌های مدیریتی است که به منظور مهار و کنترل سیلاب و ذخیره آب و حفاظت، تقویت و پایدار‌سازی منابع زیستی حوضه‌های آبخیز اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش نزولات جوی در طی چند سال اخیر و کاهش سطح سفره‌های آب زیرزمینی و وقوع خشکسالی‌های متوالی، اجرای پروژه‌های آبخیزداری برای ذخیره‌سازی آب در فصول بارندگی و استفاده از آب ذخیره شده برای رفع مشکلات آب کشاورزی ضروری است.

 

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بشرویه با اشاره به اینکه برای مقابله با مشکلات و بحران‌ها و خسارت‌هایی از قبیل خشکسالی، بیابان‌زایی و فرسایش خاک باید مدیریت لازم در حوزه‌های آبخیز صورت گیرد، افزود: تعداد پروژه‌های آبخیزداری در دست اجرا از محل اعتبارات سال جاری احداث دو بند خاکی در سطح این شهرستان است.

مقیمیان تصریح کرد: احداث بند خاکی در حوزه سیاه‌ریگ با حجم عملیات 2 هزار و 450 مترمکعب و احداث بند خاکی در روستای مجد با حجم خاکریزی معادل 2 هزار و 400 متر مکعب از جمله پروژه‌های در حال اجرا است.

 

وی با اشاره به سازه‌های آبخیزداری موجود متذکر شد: 33 سازه خاکی، 30 سازه سنگی ملاتی و 40 سازه گابیونی در سطح این شهرستان وجود دارد که میزان آبگیری و استحصال آب در سازه‌های آبخیزداری طی بارندگی‌های سال جاری 137 میلیون مترمکعب بوده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بشرویه عنوان کرد: حجم روان آب معادل شش درصد از کل این بارش‌ها به میزان 8.3 میلیون مترمکعب و میزان آب ذخیره شده در سازه‌ها معادل 4 میلیون مترمکعب است.

انتهای پیام/69006/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول