اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماهه امسال صورت گرفت

یونجه‌کاری 25 هکتار از اراضی خرم‌دره

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان خرم‌دره گفت: در 9 ماهه سال‌جاری، 25 هکتار یونجه‌کاری صورت گرفته است.

یونجه‌کاری 25 هکتار از اراضی خرم‌دره

غلامرضا محمودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرم‌دره با اشاره به احداث سه دستگاه آبشخور در مراتع در 9 ماهه سال‌جاری اظهار داشت:‌ در این مدت 25 هکتار نیز یونجه‌کاری شده است.

وی از کودپاشی 52 هکتار از اراضی خرم‌دره در 9 ماهه نخست سال‌جاری خبر داد و گفت: 17 هزار و 330 هکتار نیز مدیریت چرا در این مدت داشته‌ایم.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان خرم‌دره تصریح کرد: در 9 ماهه سال‌جاری 350 هکتار نظارت بر محصولات فرعی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هشت طرح مرتع‌داری مصوب در شهرستان وجود دارد، گفت: پنج طرح برای اجرا به مجریان واگذار شده است.

محمودی به مشکلات حوزه آبخیزداری اشاره و خاطرنشان کرد: به علت تخریب مراتع توسط روستائیان و عدم پوشش گیاهی مناسب در بالادست حوزه‌های آبخیز در اثر رواناب حاصل از ریزش‌های جوی مشکل فرسایش خاک وجود دارد که باعث رسوب مواد حاصل از فرسایش در بستر سدهای خاکی ایجاد شده می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان خرم‌دره با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اشاعه فرهنگ حفظ و نگهداری از منابع طبیعی بیان داشت: در بخش فرهنگ‌سازی و ترویج، راهکارهای ترویجی به ویژه دوره‌های آموزشی- ترویجی با انواع روش‌های آن به صورت مستمر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به راهکارهای موجود برای دستیابی به مشارکت بیشتر مردم در مدیریت منابع طبیعی اظهار داشت: باید نیازسنجی آموزشی پیش از اجرای پروژه‌ها صورت بگیرد.

محمودی افزود: آموزش بهره‌برداران در مورد اهداف، اصول و ضرورت پروژه باید صورت گرفته و کارشناسان صرف نظر از رشته تحصیلی در دوره‌های مربوط به مشارکت، شرکت کنند.

وی با تاکید بر لزوم ارزشیابی پس از اتمام پروژه‌های ترویجی تصریح کرد: جزوه‌ها، بروشورها و پوسترهای مناسب آموزشی نیز باید تهیه شود.

انتهای پیام/73001/ر20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول