اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی بشرویه:

500 هزار هکتار از اراضی ملی بشرویه سند مالکیت دارند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بشرویه گفت: بیش از 500 هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان بشرویه سند مالکیت دارند.

500 هزار هکتار از اراضی ملی بشرویه سند مالکیت دارند

رضا مقیمیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: مساحت شهرستان بشرویه معادل هفت میلیون و 800 هزار هکتار است که از این مساحت 700 هزار هکتار معادل 89.74 درصد سطح شهرستان را اراضی منابع ملی تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: بیش از 500 هزار هکتار از اراضی ملی دارای سند مالکیت است و در بیشتر اراضی سطح شهرستان ممیزی اراضی انجام و مالکیت دولت تثبیت شده و مابقی نیز تا پایان سال در صورت جذب اعتبار، ممیزی اراضی می‌شود.

* اختصاص بیش از 2 میلیارد ریال اعتبار استانی به منابع طبیعی بشرویه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بشرویه با اشاره به میزان اعتبارات این اداره در سال جاری خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات استانی مبلغ دو میلیارد و 536 میلیون ریال و یک میلیارد و 350 میلیون ریال از اعتبارات خشکسالی برای اجرای پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان اختصاص یافته است.

مقیمیان تصریح کرد: اعتبارات سال 91 این اداره نسبت به سال گذشته 90 درصد افزایش داشته، اما تاکنون جذب اعتبار چندانی صورت نگرفته است.

 

 

* بهره‌برداری از سه پروژه آبخیزداری بشرویه در دهه فجر

وی با بیان اینکه سه پروژه آبخیزداری در این شهرستان در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: احداث چهار سازه گابیونی در حوزه آبخیز جگرکوه برای کنترل سیل، رسوب و تغذیه قنوات منطقه، احداث چهار سازه گابیونی برای کنترل سیل در منطقه نخاب و پروژه سازه سنگی ملاتی حجت‌آباد از جمله این پروژه‌ها در دهه فجر محسوب می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بشرویه در پایان متذکر شد: همچنین به منظور جلوگیری از فرسایش بادی و افزایش پوشش گیاهی در مرتع ریگ بشرویه در 60 هکتار از اراضی فاقد پوشش این مرتع طرح کاشت نهال‌های بومی اجرا شده که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/69006/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول