اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی بشرویه:

نهال‌کاری در بقاع متبرکه بشرویه در دستور کار است

خبرگزاری فارس: رئیس منابع طبیعی بشرویه گفت: در سال جاری نهال‌‌کاری در اماکنی مانند بقاع متبرکه شهرستان به صورت وسیع مدنظر قرار گرفته است.

نهال‌کاری در بقاع متبرکه بشرویه در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، رضا مقیمیان صبح امروز در جمع مسئولان شهرستان بشرویه اظهار داشت: در سال جاری نهال‌کاری در اماکنی مانند بقاع متبرکه شهرستان مدنظر است.

وی ادامه داد: نهال‌کاری مسیر آب جعفری و محدوده بقعه امام‌زاده دهکرم و پارک روستای کال نخاب، گردهمایی قرقبانان افتخاری، همایش بهره‌برداران از محصولات فرعی مرتعی، برگزاری جشنواره برگزاری کاردستی با موضوع درخت من و مسابقه کتاب‌خوانی از کتاب همیار طبیعت بین دانش‌آموزان از جمله برنامه‌هایی است که در طول این هفته اجرا خواهد شد.

رئیس منابع طبیعی بشرویه ادامه داد: برگزاری گردهمایی نمایندگان دامداران، بازدید مسئولان ادارات از پروژه‌های آب‌خیزداری حوزه نخاب، بازدید دانشجویان از طرح‌های بیابان‌زدایی و برگزاری همایش پیاده‌روی بانوان و انجام مسابقات والیبال چهارجانبه با عنوان جام گرامیداشت منابع طبیعی از دیگر برنامه‌هایی است که برای این هفته تدارک دیده شده است.

مقیمیان با اشاره به خطرات و مضرات ناشی از بی‌توجهی به منابع طبیعی و تخریب آن تأکید کرد: عواملی چون کشت نامناسب محصولات کشاورزی، چرای بی‌رویه دام، آتش‌سوزی، ایجاد آلودگی، بهره‌برداری نامناسب از آب‌های زیرزمینی و عوامل انسانی از جمله عواملی هستند که طبیعت را تهدید می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی بشرویه با اشاره به فعالیت‌های وسیع انجام شده در حوزه مراتع و حفظ آن و طرح‌های آب‌خیزداری اجرا شده عنوان کرد: اجرای مراحل مختلف جلوگیری از کویرزدایی و ایجاد کانون‌های ماسه بادی و تلاش در راستای نگه‌داری روان‌آب‌های شهرستان از جمله برنامه‌های اجرا شده در این حوزه بوده است.

وی هفته منابع طبیعی را فرصتی برای ایجاد یک موج عمومی و مردمی برای اهمیت دادن به طبیعت خداوند و تلاش در راستای ایجاد طبیعتی با درختان بیشتر دانست.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول