اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جنوبی‌ترین نقطه سیستان و بلوچستان

حضور 8 هزار نفری مردم در راهپیمایی 22 بهمن خلق حماسه دیگری بود

خبرگزاری فارس: بیش از هشت هزار نفر از مردم بخش زرآباد در جنوبی‌ترین و دورترین نقطه سیستان و بلوچستان در یوم‌الله 22 بهمن، حماسه‌ای دیگر خلق کردند.

حضور 8 هزار نفری مردم در راهپیمایی 22 بهمن خلق حماسه دیگری بود

به گزارش خبرگزاری فارس از زرآباد، راهپیمایی باشکوه 22 بهمن ساعت 9 صبح امروز از محل میدان ولایت تا میدان کوثر شهر زرآباد با حضور جمع کثیری از معتمدان، ریش سفیدان، سران طوایف، علما و طلاب، فرهنگیان و دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

راهپیمایان در طول مسیر با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم و مرگ بر ضد ولایت‌فقیه» انزجار خود را از دشمنان غربی به ویژه آمریکا، اسرائیل و انگلیس ابراز داشتند.

از نکات بارز و چشمگیر این مراسم، ثبت جمعیت بی‌نظیر شرکت‌کنندگان از دورترین نقاط روستایی با جمعیتی بیش از 8 هزار نفر بود که از ابتدای صبح با فاصله حتی 1.5 ساعت در محل راهپیمایی حضور یافته بودند؛ همچنین حضور بیش از یک هزار نفر از بانوان در راهپیمایی امروز که دوشادوش مردان ایستاده بودند از دیگر نقاط قابل توجه و برجسته مراسم امروز بود.

مولوی عارف هوتی از علمای اهل سنت زرآباد در این مراسم ضمن تبریک این ایام و مقایسه انقلاب اسلامی ایران با انقلاب‌های رخ داده در تاریخ، انقلاب اسلامی ایران را به رهبری حضرت امام خمینی (ره) معجزه قرن و تمایز با تمامی انقلاب‌های دنیا دانست.

وی اظهار داشت: نفی سلطه و گسترش وحدت و استکبارستیزی و حمایت از مظلوم از خصوصیات بارز این انقلاب بوده که همین امر سبب شده روز به روز بر محبوبیت انقلاب اسلامی ایران و بنیانگذار فقید آن و رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزوده شود.

این عالم اهل سنت طرح مذاکره از سوی آمریکا را بی‌شک ترفند جدید جبهه استکبار در آستانه راهپیمایی دانست و خاطرنشان کرد: بر همه مردم ایران واجب است که با اطاعت از رهبری و حفظ وحدت کلمه با بصیرت نسبت به ترفندهای دشمنان آگاه باشند.

بخشدار زرآباد نیز در ادامه با تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب، حضور باشکوه مردم زرآباد را بی‌نظیر دانست و از آن به عنوان نشانه‌های وفاداری این ملت به آرمان‌های امام و رهبری و انقلاب ذکر کرد.

مجتبی شجاعی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در روزهای گذشته در زمینه موضوعات جاری منطقه‌ای و بین‌المللی، طرح مذاکره از سوی آمریکا را یک ترفند قدیمی و سیاسی رنگ‌باخته در راستای ایجاد شکاف در درون جامعه دانست.

وی همچنین به تکلیف ملت نسبت به خون شهدا، خانواده شهیدان، جانبازان و ایثارگران اشاره کرد و همه انقلابیون را در خصوص ضرورت حفظ یکپارچگی و وحدت و تأسی از راه امام و شهدا و پیروی از ولایت‌فقیه دعوت کرد.

بخشدار زرآباد ادامه داد: مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی، استقرار حکومت اسلامی، نفی سلطه و نفی استعمار به‌ طوری که حکومت استعمار در ایران اسلامی برچیده شد که خدا را شکر ما شاهد جامعه اسلامی هستیم که از هر لحاظ استقلال دارد.

شجاعی تصریح کرد: غربی‌ها بدانند نوع مذاکراتی که آنها تأکید می‌کنند، ملت ما هرگز به آن تن نخواهد داد و تا آخرین قطره خون همه مردم سنی و شیعه پشتیبان ولایت و رهبری هستند.

وی گفت: شهیدان میهن اسلامی جان خودشان را فدای اسلام و انقلاب کردند و برای ما گذشتن از نام چیزی نیست.

بخشدار زرآباد افزود: غربی‌ها خواستند ایران اسلامی را تحریم کنند که به فضل خداوند خودشان تحریم شدند و ملت ما جواب کوبنده‌ای به آنها دادند.

در پایان، همخوانی سرود ولایت توسط 250 نفر از دانش‌آموزان یکی از مدارس راهنمایی زرآباد خوانده شد و قرائت بیانیه 22 بهمن ختم مراسم بود.

انتهای پیام/75002/ذ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول