اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)

اندیشه‌های امام خمینی دنیا را فرا گرفته است / مراقب خطر گذر از مرجعیت باشیم

خبرگزاری فارس: دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: امام خمینی(ره) اسلام را بیمه کرد و موج اندیشه‌های این مرد بزرگ دنیا را فرا گرفته است.

اندیشه‌های امام خمینی دنیا را فرا گرفته است / مراقب خطر گذر از مرجعیت باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام ‌محمد‌حسن اختری‌ ظهر امروز در جمع پرشور راهپیمایان 22 بهمن در میدان عاشورای شهر کرمان اظهار داشت: از اجتماع باشکوه و حضور حماسه‌ساز امروز باید بهره‌برداری‌های زیادی‌ کرد و در راه تداوم انقلاب مصمم‌تر پیش رفت. 

وی بیان داشت: مشکلات زیادی در حال حاضر در جامعه ما وجود دارد، دشمن هر روز توطئه‌های جدیدی را به راه می‌اندازد، فشارهای معیشتی و اقتصادی مردم را رنج می‌دهد و این امر در اقشار آسیب‌پذیر بیشتر احساس می‌شود.

اختری عنوان کرد: امیدواریم مسئولان باز هم به فرمان رهبر معظم انقلاب گوش فرا داده و با تلاش بیشتر راه‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی را ارائه دهند.

وی افزود: انقلاب اسلامی امروز در جایگاهی برازنده و سرافرازانه قرار دارد و ما باید این مسئله را خوب درک کرده، بشناسیم و بدانیم که‌ دستاورد انقلاب ما چگونه است و طی‌ 34 سال گذشته چه کارها انجام داده‌ایم.

 موج اندیشه‌های امام خمینی(ره) دنیا را فرا گرفته است

اختری گفت: امام خمینی(ره) اسلام را بیمه کرد و دین خدا را به عنوان یک مکتب، نظام و‌ سیستم نجات‌بخش به جهان عرضه کرد.

وی با بیان اینکه موج اندیشه‌های امام خمینی(ره) ‌امروز دنیا را فرا گرفته است، تصریح کرد:‌ خاورمیانه، جهان اسلام و شمال آفریقا موج اندیشه‌های امام و دستاوردهای انقلاب اسلامی را شاهد هستند.

اختری خاطرنشان کرد: عزت و سرفرازی اسلام و مسلمانان‌ کاری است که انقلاب انجام داده و این دستاورد امام راحل برای ملت و هدیه‌ای خدایی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمینه را برای شکوفایی استعدادهای جوانان ایرانی فراهم کرد، ابراز داشت: قبل از انقلاب اسلامی ایران به لحاظ علمی در رده‌های پایین بود و امروز به رتبه 13 جهانی رسیده‌ایم.

اختری ابراز داشت: ملت مسلمان ایران توانسته در ابعاد مختلف گام‌های محکم، بلند و خیره‌کننده‌ای بردارد و به جایی برسد که هواپیماهای جنگنده و تهاجمی ساخته خود را داشته باشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) افزود: پیشرفت‌های نظامی ما به اندازه‌ای است که کسانی که فکر می‌کردند، روزی صهیونیست تمام منطقه را در دست می‌گیرد، اعلام می‌کنند تا 10 سال دیگر اثری از صهیونیست وجود ندارد.

وی تصریح کرد: سیستم‌های راداری که نیروهای نظامی توانسته‌اند ایجاد کنند می‌تواند تمام رادارهای دشمن را از کار بیندازد و این موارد در تصور یک نیروی نظامی ما در قبل از انقلاب نمی‌گنجید.

اختری خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواستند با توطئه‌هایشان ما را شکست دهند، اما با لطف خداوند این نوری که به برکت اسلام و اهل‌بیت(ع) در کشور ما ایجاد شد، باقی می‌ماند تا به نور حقیقی و سفینه نجات امام زمان(عج) برسد.

 وحدت و یکپارچگی رمز پیروزی ملت ایران

وی با طرح این مسئله که ملت ایران چگونه توانست طی 34 سال گذشته به راه خود ادامه دهد، عنوان کرد: ایمان به خدا و مکتب اهل‌بیت(ع)، وحدت و یکپارچگی این امر را محقق کرد.

اختری ابراز داشت: باید این وحدتی را که دشمن نتوانست در آن خدشه‌ای وارد کند، قدر بدانیم، زیرا بزرگترین سرمایه در اختیار ماست. 

وی گفت: امروز ندای وحدت امام خمینی(ره) در دنیا طنین‌انداز شده و شیعه و سنی در کنار یکدیگر هستند، همه خود را از این ملت و انقلاب می‌دانند و از انقلاب حمایت کردند.

اختری افزود: آن چه به عنوان محور، محرک و راهگشا تبلور دارد، رهبری است، اختلافات موجود در کشورهای دیگر و درگیری‌ها و خونریزی‌ها به دلیل عدم وجود یک رهبر خردمند و آگاه و اندیشه‌ای الهی و دینی است.

وی بیان داشت: امام خمینی(ره) این اندیشه را در جامعه ما حاکم ساخت و تا امروز همه دشمنان تلاش می‌کنند با اصل ولایت‌فقیه مخالفت کنند.

 جایگاه رهبری و ولایت هدایتگری است

اختری اذعان داشت: دشمن تلاش می‌کند تا جایگاه ولایت و رهبری را تضعیف کند و امروز هم این توطئه‌ها وجود دارد، مسئله رهبری و ولایت و جایگاه آن در جامعه و مکتب تشیع هدایتگری است.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خاطرنشان کرد: در هر انتخاباتی عده‌ای به دنبال فتنه‌انگیزی هستند، فتنه و توطئه تمام نمی‌شود و روز به روز بیشتر می‌شود.

اختری تصریح کرد: در انتخابات سال 88 به گونه‌ای وارد عمل شدند و در انتخابات سال 92 نیز به شیوه دیگر حاضر می‌شوند، اما آنچه فتنه‌ها را خنثی می‌کند، هوشیاری مردم است که تشخیص دهند فتنه چیست و از کجا آغاز می‌شود.

 مراقب خطر گذر از مرجعیت باشیم

دبیرکل مجمع جهانی اهل ‌بیت(ع) با برشمردن مخالفان انقلاب اسلامی اظهار داشت: دشمنان خارجی، دشمن خارجی در لباس اسلام، گروه‌های داخلی همراه دشمنان هستند، اما خطر دیگری که باید مراقب آن بود، گذر از مرجعیت است.

وی ابراز داشت: امروز اندیشه‌هایی ممکن است مطرح ‌شود که ما با امام زمان(عج) ارتباط داشته و به مرجعیت و ولایت کاری نداریم و این کار تجاوز از حقوق خدا و اندیشه کسانی است که در جنگ صفین به حضرت علی(ع) گفتند ما تنها قرآن را قبول داریم.

اختری افزود: آنچه حضرت علی(ع) و امام حسن(ع) را خانه‌نشین کرد و موجب شهادت امام حسین(ع) و یارانشان شد، بی‌‌بصیرتی بود، بصیرت این است که انسان از گذشته و صحنه‌های پیش آمده درس عبرت بگیرد.

وی تصریح کرد: آن چه که موجب سعادت، پیشرفت و گذر از همه مشکلات و نا‌بسامانی‌ها می‌شود، اطاعت از رهبری بی‌چون و چرا است.

اختری عنوان کرد: امروز ما در دنیا رهبری آگاه‌تر، داناتر و مدیرتر از امام خامنه‌ای نداریم و همه باید مطیع فرامین ایشان باشیم. 

وی گفت: اگر رهبری می‌گوید، گفت‌وگو ممنوع است، باید بدانیم که به نفع ملت ایران است و اگر رهبر می‌گوید ارتباط با آمریکا باشد یا نباشد، همه مسئولان و افراد باید مطیع باشند.

اختری افزود: هر کس بخواهد از دیگری اطاعت کند، آن ندای شیطان را گوش داده و از نظر ما مردود است.

انتهای پیام/80017/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول