اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طلوع فجر / 296

تقدیر از فعالان قرآنی ورامین در نمایشگاه دستاوردهای قرآنی استان تهران

خبرگزاری فارس: همزمان با ایام ‌الله دهه مبارک فجر از فعالان قرآنی ورامین در نمایشگاه دستاوردهای قرآنی استان تهران تقدیر شد.

تقدیر از فعالان قرآنی ورامین در نمایشگاه دستاوردهای قرآنی استان تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، همزمان با ایام ‌الله دهه مبارک فجر از فعالان قرآنی ورامین در نمایشگاه دستاوردهای قرآنی استان تهران تقدیر شد.

آیت‌الله سید مرتضی محمودی‌گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین طی سخنانی قرآن را یکی از دو حجت الهی در میان مردم دانست و عنوان کرد: یکی از حجت‌های الهی حضرت ولی‌عصر (عج) است که در پرده غیبت است، البته ایشان به ما عنایت دارند، از اوضاع مردم آگاه هستند و این حجاب از ناحیه خود ما است اما بین ما و حجت دیگر که قرآن است پرده‌ای وجود ندارد.

وی تصریح کرد: قرآن کتاب هدایت است، کتاب نصیحت است، قرآن در روز قیامت در بهترین جمال در محشر وارد می‌شود و حتی نظر  انبیاء را جلب می‌کند، خداوند از قرآن می‌پرسد بندگان مرا چطور یافتی؟ پاسخ می‌دهد بندگان را بر دو گروه یافتم، گروهی مرا حفظ کردند و گروه دیگر مرا ضایع کردند.

امام جمعه ورامین در ادامه، حضور موفق مؤسسه نوید رحمت در نمایشگاه دستاوردهای قرآنی استان تهران را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این حضور موفق نشان داد پتانسیل قرآنی منطقه علی‌رغم کمبود امکانات بالا است، باید این راه را استمرار داد و موفقیت‌های بیشتری کسب کرد، انقلاب اسلامی، انقلاب قرآن است.

محمودی‌گلپایگانی تأکید کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی قرآن شوکت و عظمتی که شأن حجت الهی است را یافته است، اما هنوز راضی نیستیم و معتقد هستیم می‌شود بهترین از این‌ها کار کرد.

وی تصریح کرد: اگر جامعه ما قرآنی شود و همه به دستورات قرآن عمل کنند مشکلات ما مرتفع خواهد شد و تمامی مشکلات موجود، سرپیچی از فرامین الهی است.

همچنین در ابتدای جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا غلامی رئیس کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان ورامین ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مؤسسات قرآنی منطقه گفت و ادامه داد: نزدیک به 26 مؤسسه فعال قرآنی در ورامین و شش مرکز قرآنی شهر و روستا در منطقه فعال است و البته این تعداد بالا با توجه به سابقه دینی و فرهنگ مذهبی و اعتقادی شهرستان ورامین است.

وی تصریح کرد: ورامین زمینه و استعداد ارتقای بیش از این‌ها را در زمینه قرآنی دارد، از جمله بهترین و فعال‌ترین مؤسسات قرآنی شهرستان، مؤسسه نوید رحمت است که در نمایشگاه دستاوردهای قرآنی استان تهران به بهترین نحو توانایی‌های خود را نشان داد.

انتهای‌پیام/2462/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول