اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی جامعة‌المصطفی خبر داد

تقدیر از شخصیت قرآنی آیت‌الله سبحانی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی تربیتی جامعة‌المصطفی العالمیة گفت: تجلیل از شخصیت و فعالیت‌های قرآنی آیت‌الله سبحانی با هدف نشان دادن ظرفیت‌های قرآنی شیعه در دستور کار المپیاد قرآن و حدیث قرار دارد.

تقدیر از شخصیت قرآنی آیت‌الله سبحانی

حجت‌الاسلام محمدرضا صالح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری مرحله نهایی هجدهمین دوره المپیاد قرآن و حدیث المصطفی اظهار کرد: تبلیغ قرآن‌محور از جمله بخش‌های مهم این المپیاد به شمار می‌رود که هدف این طرح تربیت مبلغانی است که فعالیت تبلیغی خود را با محتوای قرآن انجام داده و در موضوعات مختلف مورد نیاز جامعه به فعالیت بپردازند.

وی عنوان داشت: یکی از اهداف المپیاد قرآن و حدیث، معرفی دستاوردهای قرآنی علمای شیعه به جهان اسلام است و در طول این مدت کتاب‌های زیادی برای مسابقات در نظر گرفته می‌شوند تا جوانان سراسر جهان با ظرفیت علمی شیعه آشنا شوند. 

معرفی ظرفیت‌های قرآنی شیعه در المپیاد قرآن و حدیث المصطفی

صالح با بیان اینکه المپیاد قرآن و حدیث المصطفی توانسته است ظرفیت‌های قرآنی شیعه را به علاقه‌مندان در سراسر جهان معرفی کند اظهار کرد: در این دوره آثاری از علامه حلی، علامه طباطبایی، امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله جوادی آملی و مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی معرفی شده و بیش از 6 هزار جلد از آثار این بزرگان در میان شرکت‌کنندگان توزیع شده است.

معاون فرهنگی تربیتی جامعة‌المصطفی العالمیة تربیت در قرآن و حدیث و روش تدریس و قرائت در ملل مختلف را از جمله موضوعات بخش آثار المپیاد قرآن و حدیث برشمرد و افزود: ملل مختلف به دلیل تفاوت‌های فرهنگی و زبانی دارای روش‌های گوناگونی در آموزش قرآن هستند؛ برگزاری مسابقه در این زمینه موجب ارائه بهترین روش‌ها برای تدریس قرآن در کشورهای مختلف شده و از میان آن‌ها نیز شیوه‌های برتر انتخاب خواهند شد. 

ارائه آثار به پنج زبان بین‌المللی در المپیاد قرآن و حدیث

وی از ارائه آثار شرکت‌‌کنندگان در المپیاد هجدهم قرآن و حدیث به پنج زبان زنده دنیا خبر داد و خاطرنشان کرد: فارسی، عربی، انگلیسی، اردو و فرانسه زبان‌هایی هستند که شرکت‌کنندگان آثار خود را به این زبان‌ها ارائه کرده‌اند.

صالح ادامه داد: مرحله نهایی المپیاد هجدهم قرآن و حدیث از هفتم تا 9 بهمن‌ماه در قم برگزار شده و طی این مدت جشن‌هایی نیز به مناسبت سالروز میلاد نبی مکرم اسلام(ص) با حضور طلاب خارجی و خانواده‌های آن‌ها برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تربیتی جامعة‌المصطفی العالمیة با اشاره به تجلیل از شخصیت و خدمات قرآنی آیت‌الله سبحانی در المپیاد هجدهم قرآن و حدیث بیان داشت: هدف از این کار معرفی ظرفیت‌های علمی و معنوی حوزه‌های علمیه شیعی به جهان اسلام بوده و علاوه بر این الگو‌پردازی برای طلاب ایرانی و خارجی نیز با این کار مورد توجه است. 

رونمایی از آثار قرآنی المصطفی

وی گفت: آیت‌الله سبحانی از مراجع عظام تقلید بوده و سال‌ها به تلاش خستگی‌ناپذیر در عرصه قرآن پرداخته است؛ 200 اثر علمی منتشر شده از سوی ایشان نشان‌دهنده عظمت مقام علمی این مرجع تقلید بوده و وی علاوه بر این مسئله در صحنه سیاسی و اجتماعی ایران نیز حضور چشمگیری داشته و در پشتیبانی از امام خمینی(ره) در دوران ستم‌شاهی اعلامیه‌هایی را منتشر کرده‌ ضمن اینکه در سال‌های پس از انقلاب همواره در کنار مقام معظم رهبری حضور داشته و از نظام اسلامی حمایت کرده‌ است.

صالح از رونمایی برخی آثار قرآنی و پژوهشی المصطفی طی برگزاری المپیاد هجدهم خبر داد و خاطرنشان کرد: سخنرانی آیت‌الله سبحانی و تجلیل از منتخبان از برنامه‌های مراسم اختتامیه خواهد بود.

انتهای پیام/78004/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول